با موافقت نمایندگان؛

هیأت‌های تطبیق مصوبات تهران مشخص شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۹:۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۴۸۲۷۴
هیأت‌های تطبیق مصوبات تهران مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت هیأت‌های تطبیق مصوبات تهران به تفکیک بخش‌های مختلف را مشخص کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با 142 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در جلسه با ماده 3 طرح مذکور موافقت کردند.

در ماده (3)  آمده است: تبصره (5) ماده (90) قانون به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره 5- هیأت‌های تطبیق مصوبات تهران به شرح ذیل تشکیل می‌گردد:

الف- هیأت تطبیق مصوبات تهران، شهرری و تجریش به عضویت و ریاست فرماندار تهران و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به انتخاب این شوراها تشکیل می‌شود، در این خصوص مصوباتی که به شهر ری و تجریش مربوط می‌شود با حضور فرمانداران ری و شمیرانات بررسی می‌گردد.

ب- هیأت تطبیق مصوبات شهرهای باقرشهر، کهریزک و حسن آباد فشافویه و قیام دشت به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان ری و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌گردد.

ج- هیأت تطبیق مصوبات شهرهای اوشان، فشم، میگون، شمشک و لواسان به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان شمیرانات و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می شود.

د- هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرهای بومهن و پردیس به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان پردیس و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

همچنین در ادامه نمایندگان مجلس با 130 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 19 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه با ماده (4) طرح مذکور موافقت کردند.

در ماده (4) آمده است: این قانون از زمان برگزاری انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا لازم الاجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز