در نشست «مجلس مردم، از متن تا تحقق» مطرح شد؛

مازنی: راهبرد جریان اصلاحات حمایت از روحانی است/ مطهری: برخی تداخل ها باعث شده قانون اساسی خوب ما، خوب اجرا نشود

۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۲۰:۰۰:۱۷
کد خبر: ۶۴۸۷۰۴
مازنی: راهبرد جریان اصلاحات حمایت از روحانی است/
مطهری: برخی تداخل ها باعث شده قانون اساسی خوب ما، خوب اجرا نشود
نشست «مجلس مردمی، از متن تا تحقق» با حضور حجت الاسلام احمد مازنی و علی مطهری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام مازنی نماینده مردم تهران در این نشست درباره چرایی حمایتش از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از انتخابات سال 88 روند جامعه بگونه ای بود که می بایست جامعه با عقلانیت و همگرایی گروه های معتدل در مسیر اصلاح قرار می گرفت، و اگر این روند اصلاح نمی شد، دو جبهه با یکدیگر در تقابل قرار می گرفتند که به صلاح هیچ کس نبود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: در سال 92 این عقلانیت در بین اصولگرایان، اصلاح طلبان و دانشجویان ایجاد شده بود و انتخابات امسال نیز با این تحلیل که اگر روند فعلی ادامه پیدا نکند به 12 سال پیش بازمی گردیم، برگزار شد. از این رو، از آقای روحانی حمایت کردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: صحبت هایی در گوشه کنار شنیده می شود که بوی سال 84 را می دهد. بعضی امروز در حسرت حضور پررنگ رییس جمهور دولت اصلاحات در تحولات و به خصوص مسائل بین المللی هستند، اما قبل از سال 84 برخی بحث عبور از او را مطرح می کردند که نتیجه اش احمدی نژاد شد.

او تاکید کرد: راهبرد جریان اصلاحات و فراکسیون امید حمایت از روحانی است. خیلی از افرادی که برای اصلاحات هزینه دادند و هیچگاه دنبال پست و مقام هم نبودند، توصیه می کنند که از روحانی حمایت کنیم.

مازنی با اشاره به اینکه «میثاق ملت ایران، قانون اساسی است»، اظهار کرد: ما میثاق قانونی اساسی را داریم که باید به آن پایبند باشیم. امروز در نهی از منکر و امر به معروف، امر به معروف پایبندی به میثاق و عهدی است که بین خود بسته ایم. اینکه نگذاریم کسی به بهانه ارزش ها و آزادی این پیمان را زیر پا بگذارد، نیز بزرگترین نهی از منکر است، چرا که در غیراینصورت سنگ روی سنگ بند نمی شود.

علی مطهری، نماینده مردم تهران، دیگر سخنران این مراسم نیز با اشاره به اینکه «برخی اعتقاد داشتند جنبش دانشجویی بعد از انقلاب اسلامی معنایی ندارد»، گفت: این نگاه که پس از انقلاب اسلامی نیازی به جنبش دانشجویی نیست اشتباه است، چرا که هرکجا نظارت نباشد، فساد به وجود می آید.

او درباره فلسفه تشکیل مجلس گفت: برای جلوگیری از فساد و استبداد دولت ها، مجلس تشکیل شد. هرچند امروز نهادهای دیگری هم هستند که استبداد بورزند و مجلس درباره آنها هم وظیفه دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز ما نظارت استصوابی است. خیلی از افراد کیفی به بهانه های غیرقابل قبول نمی توانند وارد مجلس شوند، یا برخی نهادها که در قانون اساسی وجود ندارند مجلس را دور می زنند یا نهادهایی اقداماتی را انجام می دهند که در حیطه وظایف آنها نیست.

مطهری افزود: درباره مطبوعات نیز بر اساس قانون، هیات نظارت متشکل از افراد کارشناس وظیفه نظارتی دارد تا اگر روزنامه ای تخلف کرد به او تذکر بدهد و یا آن را توقیف کند. حال در این هیات درباره روزنامه ای تصمیم به تذکر گرفته می شود، اعضا از جلسه که بیرون می آیند، قوه قضاییه دستور به توقیف روزنامه داده است؛ پس فلسفه وجودی هیات نظارت چیست. این تداخل ها باعث شده قانون اساسی خوب ما، خوب اجرا نشود.

او درباره انتقاد برخی دانشجویان از لایحه بودجه، اظهار کرد: دولت لایحه بودجه سال 97 را به مجلس ارائه کرده است و مطمئنا تغییراتی بر روی آن اعمال می شود. بحث عوارض خروج از کشور هم که مطرح شده، تغییر می کند. با این حال در لایحه بودجه امسال بودجه نهادها و موسسات فرهنگی که نظارت خوبی بر روی آنها نبود، کاهش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز