دبیر شورای نگهبان:

رییس قوه قضائیه منتخب رهبری است، زیر سوال بردن ایشان مصلحت نیست

۱۳۹۶/۰۹/۲۲ - ۱۳:۳۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۸۹۴۲
رییس قوه قضائیه منتخب رهبری است، زیر سوال بردن ایشان مصلحت نیست
دبیر شورای نگهبان گفت: رییس قوه قضائیه با چنین ویژگی های مهمی توسط رهبرمعظم انقلاب انتخاب شده است، آیا مصلحت است که کسی او را با صراحت زیر سؤال ببرد و هتک حرمت کند؟

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز چهارشنبه در جمع کارکنان این شورا به موضوع موافقت آمریکا با انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: این حرکت رییس جمهوری آمریکا حرکتی غیر عاقلانه و بی احترامی به افکار عمومی مسلمین جهان است و نه تنها اعتراض مسلمانان، بلکه اعتراض سایر مردم دنیا را نیز به دنبال داشته است.

وی انتخاب بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس عامل تحریک افکار عمومی دنیا علیه این رژیم جنایتکار دانست و یادآور شد: این حرکت عامل نابودی رژیم جنایت‌کار صهیونیستی خواهد شد و مجازاتی را که خداوند در سوره اسرا وعده داده است در پی خواهد داشت.

دبیر شورای نگهبان در ادامه به فعالیت‌های موثری که در هفته وحدت در کشور انجام شد اشاره و اظهار امیدواری کرد: روزی فرا برسد که کمترین تفرقه‌ای در میان مسلمانان جهان وجود نداشته باشد.

وی در ادامه قوه قضائیه را نهاد مرجع رسیدگی به تظلمات مردم دانست و بیان کرد: هر حرکتی که باعث شود جایگاه دستگاه قضایی کشور و مسئولان آن تضعیف شود، در حقیقت به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی خدشه وارد کرده است و باید از چنین اقداماتی خودداری کرد.

دبیر شورای نگهبان با بیان این که اصل 157قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اجتهاد، عدالت، آگاهی به امور قضایی و مدیر و مدبر بودن را از ویژگی های رییس قوه قضائیه می داند، اضافه کرد: وقتی فردی با چنین ویژگی های مهمی توسط رهبرمعظم انقلاب انتخاب شده است، آیا مصلحت است که کسی او را با صراحت زیر سؤال ببرد و هتک حرمت کند؟

آیتالله جنتی در پایان گفت: البته من قصد ورود به این قضیه را ندارم و به عنوان نهی منکر این مطالب را بیان می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز