ترکان:

باید غفلت تاریخی در بهره گیری از سواحل جنوب کشور جبران شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۱۹:۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۴۹۲۶۷
باید غفلت تاریخی در بهره گیری از سواحل جنوب کشور جبران شود
مشاور عالی رئیس جمهور و استاندار اسبق هرمزگان گفت: در بهره گیری از سواحل جنوب و پیشرفت و عمران آن ها غفلت شده که باید به سرعت این غفلت تاریخی را جبران کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اکبر ترکان روز پنجشنبه در نشست استانداران ادوار هرمزگان اظهار داشت: قسمت های بزرگی از سواحل استان هرمزگان با وجود ظرفیت های نهفته فراوان برای پیشرفت برهوت است.

وی ادامه داد: 70 درصد جمعیت جهان در سواحل زندگی می کنند ولی تنها نزدیک به 2 درصد جمعیت ایران در سواحل زندگی می کنند که این غیر عادی است.

به گفته وی، کشور مدت هاست به دنبال تغیر شرایط در جنوب کشور است که سابقه آن به 10 سال قبل باز می گردد که مقام معظم رهبری به نیروی دریایی ارتش دستور استقرار در سواحل مکران را صادر کردند.

ترکان یادآور شد: منطقه مکران دارای ظرفیت های پیشرفت و نهفته فراوانی است که می توان به وجود 19 خور از سیریک تا کنارک اشاره کرد.

وی افزود: اگر چه با خورها بد رفتار شده ولی می توان با رسیدگی به خورها از جاذبه هایشان برای توسعه گردشگری بهره گرفت و سواحل مکران می تواند اتفاق های بزرگی در کشور شکل دهد.

استاندار اسبق هرمزگان گفت: براساس نظر کارشناسان جمعیت کشور در 20 تا 50 سال آینده به سمت سواحل حرکت می کند.

استاندار اسبق هرمزگان یادآور شد: برای آبادانی سواحل جنوبی به خصوص سواحل این استان باید رویکردهای توسعه ای به سمت ایجاد بنادر نسل سوم که بندر شهید رجایی تا حدودی این گونه شده حرکت کرد.

به گزارش برنا به نقل از ایرنا، وی ابراز داشت: هرمزگان با 2 هزار و 500 کیلومتر ساحل می تواند هفت یا هشت بندر به بزرگی بندر شهید رجایی داشته باشد.

ترکان ابراز داشت: باید بررسی شود که آیا می توان در جاسک و بندرلنگه بندری مانند شهید رجایی احداث کرد؟

نظر شما
پرونده ویژه