یادداشت؛

مطالبه گری حامیان روحانی و توهم مخالفان دولت

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۶:۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۴۹۳۱۷
مطالبه گری حامیان روحانی و توهم مخالفان دولت
خبرگزاری برنا- پونه نوازنی

۱- از دولت انتقاد می کنند، سخت و بی رحمانه هم انتقاد می کنند تا جایی که مخالفان دولت توهم می زنند اگر همین امروز دوباره انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار شود، این رقیب روحانی است که رای می آورد! حامیان روحانی اما وقتی توهم طرف مقابل را می بینند دوباره به میدان می آیند، چنان از روحانی حمایت می کنند که انگار هفته آخر انتخابات است و باید مردم دوباره برای رای به روحانی پای صندوق رای بیایند.

۲- رای آگاهانه؛ این همه آن چیزی است که نه تنها به دموکراسی معنا می بخشد بلکه باعث توسعه می شود. رای آگاهانه از احساسات به دست نمی آید، عقل، منطق و استدلال است که باعث می شود فرد پای صندوق رای نام گزینه مورد نظرش را بنویسد و پس از انتخابات مطالبه گر باشد، حامیان روحانی آگاهانه رای دادند، توقع آنها از رییس جمهوری که انتخاب کرده اند بالاست، روحانی را می شناسند، سوابقش را می دانند و می دانند او می تواند (به قول اسحاق جهانگیری) این خودرویی که در این چهار سال گذشته از ته دره بیرون کشیده شده را تعمیر کند و راه بیاندازد، نقدها و مطالباتشان از این توقع و این منطق نشات می گیرد و با ارزش است.

۳- شاید بهتر باشد یک نفر بیاید، مقابل دوربین ها بنشیند و بودجه ۹۷ را تشریح کند اما مردم می فهمند این بودجه ای که تصویب نشده اش باعث پاسخگویی برخی افراد و نهاد ها شده، تصویب و اجرا شده اش همه را در اتاق های شیشه ای قرار می دهد، انقدر شیشه ای که دیگر چند سال بعد خبر نمی دهند در فلان جلسه فلان تعداد سکه رد و بدل شده یا در فلان صندوق امانات فلان میلیارد تومان پول جاسازی شده است. این بودجه باعث می شود نهادها و ارگان ها بابت ریال به ریال هزینه کرد به مردم گزارش دهند و دولت را متعهد می کند در این جراحی اقتصادی (به تعبیر محمد باقر نوبخت) همه حواسش را جمع کند تا آن ۹۸۰ هزار شغل را محقق کند و به رشد اقتصادی ۷ درصد برسد. این بزرگترین دستاورد رای مردم در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ است وگرنه نگاه کنید به رقبای روحانی ببینید چقدر در مجموعه هایی که در اختیارشان بود و است شفاف بوده اند، همین شهرداری تهران در ۱۲ سال گذشته گواهی بر درستی رای مردم در ۲۹ اردیبهشت است.

۴- این یک توهم بزرگ است که مردم از رای به روحانی پشیمان شده اند، اگرچه همه کسانی که از مردم می خواستند به روحانی رای دهند قابل احترام و عزیز هستند و نظراتشان هم امروز محترم است ولی بیشترین تلاش در انتخابات را جوانانی انجام دادند که یا در کف خیابان و با تبلیغ چهره به چهره و یا در فضای مجازی با دفاع مستند و آماری آرای خاکستری را پای صندوق کشاندند. این جوانان به همان میزان که به دولت نقد و از دولت مطالبه دارند به همان اندازه پای حسن روحانی ایستاده اند و می ایستند، این جوانان اجازه نمی دهند دور دوم سید محمد خاتمی و آن موج ناامیدی که بر اثر سیاه نمایی های دوستان و دشمنان ایجاد شد تکرار شود و یک احمدی نژاد دیگر در ۱۴۰۰ روی کار بیاید، حامیان روحانی آگاهانه رای دادند و آگاهانه پای روحانی می ایستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز