خوشرو:

ایران خواستار گفت و گو، صلح و آتش بس در یمن است/ آمریکا باید فروش اسلحه به عربستان را قطع کند

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۰۸:۳۰:۲۱
کد خبر: ۶۴۹۳۲۸
ایران خواستار گفت و گو، صلح و آتش بس در یمن است/ آمریکا باید فروش اسلحه به عربستان را قطع کند
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هدف نمایش سفیر آمریکا علیه ایران را انحراف توجه جهان از اقدام ضد انسانی و اسلامی در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، غلامعلی خوشرو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نمایشی که امروز سفیر امریکا اجرا و ادعا کرد که ایران به یمن موشک داده است، نشان داد که آن ها به دنبال سرپوش گذاشتن بر انواع سلاح هایی هستند که خودشان به عربستان داده اند تا زنان و کودکان یمنی را از بین ببرند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با تکرار اتهامات بی اساس بار دیگرایران را متهم به نقض قطعنامه شورای امنیت کرد وگفت: رفتار ایران هر روز در حال بدتر شدن است و برجام رفتار ایران را اصلاح نکرده است.

سفیر ایران در ادامه این گفت و گو اظهار کرد: متاسفانه این ها با گرسنگی، بیماری و فقری که بر یمن تحمیل کرده اند، ملتی را عذاب می دهند و می خواهند از پای درآورند. ملت یمن در برابر زورگویی ها و بمباران ها مقاومت می کند و این ادعای سفیر آمریکا پوچ و بی معنی است.

خوشرو تصریح کرد: اقدامات ایران هیچ ربطی به این نمایش های تکراری و بسیار سخیف ندارد. موضع ایران در قبال یمن، گفت و گو و صلح و مخالفت با هرگونه بمباران یمن است. یمن در بحران انسانی قرار دارد و باید کمک های انسانی به یمن ارسال و بمباران قطع شود.

وی تاکید کرد: ایران خواستار صلح، گفت و گو، آتش بس فوری و قطع بمباران هاست و از همه مهم تر، آمریکا باید فروش اسلحه به عربستان را قطع کند. آمریکا برای سرپوش گذاشتن در منافعی که با فروش اسلحه دارد با جان کودکان یمنی بازی می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز