عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

اصلاح‌طلبان لیدر دارند، طرف مقابل به دنبال لیدر برای مذاکره بگردد/ ظهور پدیده احمدی نژاد بر ضرورت مذاکره تاکید دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۵:۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۴۹۴۳۶
اصلاح‌طلبان لیدر دارند، طرف مقابل به دنبال لیدر برای مذاکره بگردد/ ظهور پدیده احمدی نژاد بر ضرورت مذاکره تاکید دارد
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید دارد، برای کاهش اختلافات میان دو جناح سیاسی در کشور، اصلاح طلبان لیدر دارند، طرف مقابل به دنبال لیدر برای مذاکره بگردد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «علی مطهری»، نماینده مردم تهران، از ضرورت گفتگو، میان اصولگرایان و اصلاح طلبان سخن گفت. او علی لاریجانی و ناطق نوری را از جناج معتدلین اصولگرا و «محمدرضا عارف» از جناح اصلاح طلب را، به عنوان گزینه های مناسب برای مذاکره بین دو جریان برای کاهش اختلافات نام برد.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با تایید رویکرد مذاکره میان اصولگرایان و اصلاح طلبان گفت: اقتضائات جامعه ایجاب می کند که بر مبنای عقلانیت مشکلات کلان کشور به این واسطه حل شود.

بروجردی ظهور پدیده احمدی نژاد را در عرصه سیاست کشور را یکی از دلایل ضرورت مذاکره عنوان کرد و گفت: من فکر می کنم، تجربه دوره احمدی نژاد و اتفاقات مربوط به آن، خود دلیلی واضح برای ضرورت مذاکره است، در غیر این صورت هر کسی ایده های خود را پیش می برد. باتوجه به اتفاقاتی که در عرصه سیاسی کشور طی چند سال گذشته رخ داد و برای اینکه امروز و آینده تاوان این اتفاقات را پس ندهد، دلیل محکمی برای مذاکره میان دو جناح خواهد بود. این مذاکره باعث خواهد شد تا گزینه بعدی علاقه‌مند به نظام و انقلاب باشند و نخواهند صرفا خط فکری یک جناح را پیش ببرند.

او افزود: خوشبختانه اصلاح طلبان جایگاه خودشان را در جامعه دارند و وقتی زمینه برای این جریان باز باشد تا بتواند ایده های خود را در جامعه مطرح کند، برنده خواهد شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه با تاکید بر تعقل گرایی و میانه روی تاکید کرد: اقتضائات جامعه ایجاب می کند که اگر افراد بخواهند عقل گرایی داشته باشند، باید بر مبنای این تعقل مذاکره میان اصولگرایان و اصلاح طلبا ن صورت بگیرد. اما اگر مسیر انتخاب ها بخواهند برحسب منیت ها و جناح بازی ها پیش بروند، در آن صورت هرکدام خواهند گفت که من کار خود را می کنم و به طرف مقابل در راستای مذاکره کاری ندارم.

بروجردی درباره مصادیق مذاکره تصریح کرد: من روی اشخاص حرفی نمی زنم بلکه روی شیوه حرف دارم که به نظر این مسئله بسیار مهمی است که بتوان مقدمات مذاکره را فراهم کرد.

او در واکنش به اظهارات نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که گفته بود، مذاکره صورت نمی‌گیرد چون طرفین لیدر ندارند، تصریح کرد: اصلاح طلبان لیدر دارند. ممکن است طرف مقابل نداشته باشد و من این را مانعی برای مذاکره تلقی نمی کنم.

بروجردی در پایان بااشاره به اختلاف میان موحدی کرمانی و مصباحی مقدم درباره مذاکره میان جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز گفت: قطعا آقای مصباحی مقدم سال ها در مجلس بوده اند و از اقتضائات سیاسی جامعه بهتر مطلع هستند اما همانطور که گفتم بنابه اقتضائات زمان و اگر کسانی باشند که حاکمیت را درگرو پیشبرد اهداف انقلاب بدانند، یقینا به این مسئله می رسند که باید در این راستا مذاکره کنند و این تنها راه حل مشکلات کلان کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز