یادداشت؛

آقای جلیلی؛ شما همچنان باید پاسخگو باشید نه پرسشگر!

۱۳۹۶/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۹:۵۶
کد خبر: ۶۴۹۴۶۸
آقای جلیلی؛ شما همچنان باید پاسخگو باشید نه پرسشگر!
سعید جلیلی در تازه ترین توییت خود پرسیده که پول های بعد از برجام چه شد؟ و چرا دولت می گوید حتی حقوق کارمندانش را ندارد که پرداخت کند؟ این سوال از کسی که عضو شورایعالی امنیت ملی است و در دولت دهم با حکم احمدی نژاد دبیر این شورا بوده تعجب برانگیز و حیرت آور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، شاید مردم خیلی به این نکته توجه نکنند که روحانی در سال 92 دولت را چگونه تحویل گرفت؟ شاید مردم ندانند که وقتی دولت یازدهم سرکار امد سیلوها و انبارها خالی بودند و تنها می توانستند اندازه دو هفته ضروریات مردم را پاسخگو باشند، این روایت حسن روحانی یا روایت حامیان او نیست، روایت سردار احمدی مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی است که شرح مفصل آن با یک جستجوی ساده در دسترس قرار می گیرد.

سعید جلیلی خوب می داند که وقتی روحانی دولت را تحویل گرفت کشور چنان درگیر فساد اقتصادی بود که هزار میلیارد برای مردم یک رقم عادی محسوب می شد، تعطیلی کارخانه ها و تولید، موج عظیم بیکاری، تورم 45 درصدی و... دولت یازدهم را در میدان مین قرار داده بود، تحریم ها هم که قوز بالا قوز بودند و ایران نه می توانست بخرد و نه می توانست بفروشد! همه اینها باعث می شد اولا دولت به سمت برجام برود و این مشکل بزرگ را حل کند و ثانیا ثبات اقتصادی را به کشور بازگرداند.

همچنین سعید جلیلی خوب می داند که یک سال پس از ریاست جمهوری روحانی داعش در منطقه جولان داد و ایران درگیر بحران منطقه ای ناخواسته شد، حضور در جبهه های عراق و سوریه و دفاع از حرم و حریم برای حفظ امنیت کشور هم باعث می شد دولت نه تنها به فکر حل مشکلات داخلی و اقتصادی و تحریم های هسته ای باشد بلکه با پشتیبانی از حضور قدرتمند در منطقه داعش و تروریست هایش را ریشه کن کند.

اینکه سعید جلیلی به تاثیر برجام در بازگرداندن پول های کشور اعتراف می کند اتفاق خوبی است، کسی که تا همین چند وقت پیش می گفت برجام هیچ گشایشی ایجاد نکرده همین که بالاخره اعتراف می کند با توافق هسته ای گشایش های اقتصادی ایجاد شده را باید به فال نیک گرفت ولی اینکه نمی داند پول هایی که از قبل برجام نصیب کشور شده، کجا رفته؟ بیش از پیش باعث می شود مردم از سعید جلیلی ناامید شوند.

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی اتفاقا قبل از پرسیدن این سوال، باید به سوال های بسیاری پاسخ دهد، مثلا بگوید وقتی اختلاس های کلان در کشور صورت می گرفت او در مقام دبیر شورایعالی امنیت ملی چه اقدامی انجام داد و نتیجه اقدامش چه بود؟ او که منصوب محمود احمدی نژاد در دبیرخانه بود و طبعا یکی از نزدیکترین افراد به رییس دولت های نهم و دهم، در قبال اتفاقات ناخوشایندی که در کشور رخ می داد و اعتماد مردم را کاهش می داد چه کرده است؟ وقتی به اسم دورزدن تحریم ها نفت مردم را بدون هیچ تضمینی به بابک زنجانی می دادند او کدام سوال را از رییس جمهور وقت پرسید؟ وقتی تورم لحظه به لحظه بالا می رفت کدام اقدام را برای الزام دولت وقت به کاهش تورم انجام داد؟ و بالاخره چرا هر وقت پای میز مذاکره می نشست یک تحریم دیگر به تحریم های قبلی اضافه می شد تا کار به جایی برسد که ظریف و همکارانش در مذاکرات منتهی به برجام به جای حل یک مشکل چندین مشکل را حل کنند؟

سعید جلیلی خوب می داند درآمدهای ناشی از برجام کجا هزینه شده و خوب می داند که دولت در برخی موارد برای منافع و امنیت ملی، بسیاری از اتفاقاتی که رخ می دهد را بازگو نمی کند. اما اگر این اسرار مگو را هم کنار بگذاریم کاش سعید جلیلی بگوید از کدام منبع تورم تک رقمی شد؟ شاخص های رفاه افزایش یافتند؟اشتغالی که دولت دهم (همان دولتی که سعید جلیلی حکمش را گرفته بود) صفر بود در دولت یازدهم ایجاد شد؟ ثبات اقتصادی که به کشور آمد از کدام منابع بود؟ چگونه رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی بالای شش درصد رسید و...؟

انتخابات 1400 سه سال و نیم دیگر است، جلیلی که نتوانست در انتخابات 96 بین اصولگرایان صاحب موقعیت شود و در نهایت انصراف داد، اینبار می خواهد برای انتخابات 1400 آماده شود، او می خواهد سوار موجی شود که با تخریب روحانی آدرس پاستور را می دهد ولی غافل از اینکه این موج مثل همان موجی است که در انتخابات 92 سعید جلیلی را با خود برد.

 

نظر شما
نظرات
اسوار
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
تو جیب تو و رحیم مشایی ست
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
میگویند :بدهکار را اگر ولش کنی طلبکار میشود .مصداق بارز ان جلیلی و دیگر شرکاست...
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز