عضو اسبق شاخه جوانان اعتماد ملی:

نباید با مسائل به صورت شعارزده برخورد کرد/ نگاه غیر واقع گرایانه ای نسبت به دولت وجود دارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۹:۰۵:۵۸
کد خبر: ۶۴۹۷۰۱
نباید با مسائل به صورت شعارزده برخورد کرد/ نگاه غیر واقع گرایانه ای نسبت به دولت وجود دارد
عضو اسبق شاخه جوانان اعتماد ملی گفت: انتظارات از دولت زیاد است و شعارهای دکتر روحانی در بین مردم توقع ایجاد کرده اما ما به عنوان یک ایرانی باید درک کنیم کجای تاریخ ایستادیم و به چه سمتی می رویم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمد امین صعودی»، عضو اسبق شاخه جوانان اعتماد ملی، با اشاره به نگاه غیر واقع گرایانه نسبت به دولت گفت: از دو منظر می توان به این موضوع نگاه کرد. یکی بحث فهم عمومی ما از قدرت و سیاست که باید دید این فهم ما برپایه منطق و دلیل های تاریخی است یا تابع احساسات و رسانه هاست. ما در دنیا شاهد انقلاب های مختلفی نظیر انگلستان و فرانسه بوده ایم و همه اینها در یک پروسه تاریخی مسیر توسعه را طی کرده اند تا به رفاه و پیشرفت رسیده‌اند.

او در همین رابطه افزود: مسئله توسعه باید گام به گام پیش برود. در واقع موضوعی نیست که یک شبه و با یک دولت و دو دولت حل شود.  ما در عالم شعار و وعده بسیار زیبا می توانیم حرف بزنیم اما این شعارها شامل چه منابع و محدودیت هایی است، خودش نیاز به یک بلوغ سیاسی دارد.

این فعال اصلاح طلب فهم صحیح از واقعیت سیاسی کشور را از ملزومات توسعه دانست و افزود: اکنون 40 سال از انقلاب اسلامی و بیش از صدسال از انقلاب مشروطه می گذرد. ما همواره در این بازه زمانی به دنبال مدینه فاضله بوده ایم و این فهم صحیح، ما را از قدرت زیر سوال می برد. در واقع ما باید بدانیم درچه شرایطی زندگی می کنیم.

صعودی وظیفه مردم را صبر و کنش فعالانه در پیگیری انتقادات در عین تعامل با دولت عنوان کرد و ادامه داد: اگر مردم یک حضور دغدغه مند و فعال داشته باشند و در تعامل با حاکمیت فهم خود را از قدرت و سیاست واقع گرایانه کنند، می توان به تسریع روند توسعه امیدوار بود. اما یک دولتی که زیر بار بدهی است و یکی از مشکلات اساسی اش کمبود بودجه است، چگونه می خواهد به راحتی از مخمصه بیرون بیاید؟ یک راهش این است که مالیات ها  را افزایش دهد، خود مردم هم فعال بشوند و به تولید ثروت و کار مشغول شوند.

او تصریح کرد: انتظارات از دولت زیاد است و شعارهای دکتر روحانی در بین مردم توقع ایجاد کرده است؛ اما ما به عنوان یک ایرانی باید درک کنیم که کجای تاریخ ایستادیم و به چه سمتی می رویم. نباید با مسائل شعار زده برخورد کرد، ما یک بار تجربه اش را در گذشته داشتیم که تبعات سنگینی بابت شعارها و حرف های قشنگ پرداخت کردیم.

این عضو جوان ستاد روحانی  مطالبه گری را حق خود و مردم خواند و خطاب به دولت افزود: واقعیت این است که اکنون با جامعه ای مواجه ایم که نسبت به مدیریت کشورش دغدغه و مطالبه وجود دارد و باید در راستای این مطالبات گام برداشت.

او اضافه کرد: علمای علم مدیریت می گویند، جامعه مثل یک ارگانیسم زنده و پویاست که کوچکترین کنش آن در مدیریت کلان تاثیر می گذارد، بنابراین ما نمی توانیم خواستار توسعه کشور هستیم اما به فهم، نظر و رای مردم و نماینده هایی که مردم دوست دارند در قدرت باشند کم توجه باشیم.

او در پایان تاکید کرد: حضور فعالانه مردم در انتخابات، حضور ایثارگرانه آنها در سال های دفاع مقدس برای حفظ امنیت، استقلال و آزادی کشور بوده است. ما در بحران های مختلف شاهد حضور مردم بودیم و در این مورد باید دقت بیشتری مسئولین داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز