در پی‌اظهارات ناشیانه نیکی هیلی؛

عربستان خواستار مقابله جهانی با ایران شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۰:۳۶:۵۰
کد خبر: ۶۴۹۷۳۴
عربستان خواستار مقابله جهانی با ایران شد
به دنبال اظهارات نسجیده ننماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که موشک های شلیک شده یمنی ها به فرودگاه ریاض را به رغم اظهارات سازمان ملل، ساخت ایران اعلام کرده بود، عربستان سعودی بلافاصله با استناد به این سخنان خواستار مقابله جهانی با ایران شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه (23 آذر ماه) با تکرار اتهامات پیشین متحد سعودی واشنگتن مدعی شد که موشک شلیک شده نیروهای یمنی به خاک عربستان ساخت ایران بوده است.

یک روز بعد از ادعای بی اساس هیلی، عربستان سعودی (روز جمعه) با ذوق و شوق ناشیانه و استناد به سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواهان اقدام فوری جامعه جهانی ضد ایران شد.

در بیانیه رسمی عربستان سعودی که از سوی واس، خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، آمده است که «بایست اقداماتی فوری برای مقابله با فعالیت های تروریستی رژیم ایران صورت گیرد.»

در همین حال دو کشور دنباله روی عربستان یعنی امارات متحده عربی و بحرین نیز به تبعیت از ارباب خود، خواهان مقابله با ایران شدند.

امارات متحده عربی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد جامعه بین الملل باید با تمام قوا مقابل تهدیدهای ایران بایستد. بحرین نیز ایران را به «تربیت و آموزش تروریست ها و تشکیل گروه های تروریستی» متهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز