عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

فضای کشور نسبت به گذشته مثبت‌تر شده است/ رسانه‌ها به شفاف شدن لایحه بودجه دولت بپردازند/ همچنان از روحانی حمایت می‌کنیم

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۰:۴۳:۰۲
کد خبر: ۶۴۹۷۴۵
فضای کشور نسبت به گذشته مثبت‌تر شده است/ رسانه‌ها به شفاف شدن لایحه بودجه دولت بپردازند/ همچنان از روحانی حمایت می‌کنیم
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بجا دانستن انتظارات مردم، بر شفاف شدن لایحه بودجه تاکید کرد و از بهبود فضای دانشگاه، مطبوعات و نهادهایی همچون وزارت اطلاعات در دولت یازدهم سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «محمدحسین خلیلی اردکانی»،  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، با اشاره به اینکه مطالبات مردم از دولت به حق است، درباره برخی ادعاها مبنی بر عقب نشینی دولت از وعده هایش گفت: در این خصوص باید دید آیا روش دیگری برای مدیریت کشور وجود دارد که بتوان همه این مطالبات را برآورده کرد. بدون شک افراد با توجه به شرایط فعلی کشور انتخاب شده اند و ما همچنان از روحانی حمایت می کنیم.

او افزود: اگر می گوییم روحانی نباشد، چه کسی می تواند جایگزین او شود که پاسخگوی مطالبات مردم باشد؟ درست است که مردم آرمان هایی در دوره اصلاحات داشتند، ولی امروز دیگر نمی توانیم عملکرد دولت را با آن آرمان بسنجیم، چرا که شرایط تغییر کرده است.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم درباره نگرانی هایی که از ناامیدی مردم و ظهور چهره های پوپولیست وجود دارد، گفت: همیشه باید نگران وضعیت فعلی بود، چراکه اگر غیر از این باشد تلاشی صورت نمی گیرد. اما مردم تجربه دولت های نهم و دهم را دارند و از آن درس گرفته اند. فکر می کنم آنها با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده تحلیل درستی از وضعیت کشور خواهند داشت.

او با اشاره به آثار مخرب تصمیمات دولت احمدی نژاد که همچنان بر وضعیت کشور سایه انداخته است، توضیح داد: احمدی نژاد در دولت اولش وضعیت بهتری داشت، چون دو دولت پیش از او خوب عمل کرده بودند، اما امروز روحانی همچنان با مشکلاتی مواجه بوده که از دولت احمدی نژاد باقی مانده است.

خلیلی درباره گشایش های سیاسی رخ داده در دولت یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: از نظر سیاسی فضا تغییر کرده است. اینکه در خیلی از شهرها، افراد اصلاح طلب به شوراها راه یافته اند، به دلیل بازتر شدن فضای سیاسی کشور بوده است. مطبوعات به نسبت دولت قبل از وضعیت مطلوب تری برخوردارند و دانشگاه ها نیز فضای بازتری را تجربه می کنند. وزارت اطلاعات دولت روحانی نیز خیلی متفاوت تر از وزارت اطلاعات دولت قبل شده و این ها تنها گوشه ای از تغییرات نسبت به گذشته است.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به لایحه بودجه سال 97 تاکید کرد: درباره بودجه نظرات مختلفی مطرح شده است، اما باید به این موضوع توجه کرد که لایحه بودجه امسال بسیار شفاف شده است و رسانه ها باید به این اتفاق مثبت بپردازند و به رسالت خود عمل کنند. هرچند که رسانه ملی ما رویکرد دیگری دارد، اما دیگر رسانه ها که اتفاقا تاثیرگذاری بیشتری هم دارند، باید به شفافیت لایحه بودجه سال 97 بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز