کارشناس مسائل خاورمیانه:

باید با محاسبه از سوریه خارج شویم/ روسیه به طور کامل از سوریه خارج نخواهد شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۴:۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۴۹۷۶۰
باید با محاسبه از سوریه خارج شویم/ روسیه به طور کامل از سوریه خارج نخواهد شد
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: امیدوارم خروج ایران از سوریه با در نظر گرفتن معادلات منطقه ای و محاسبه گرانه باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، طی فرمانی دستور خروج نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد که بخش اصلی و فعال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست ها در این کشور به پایان می رسد. اما «قاسم محبعلی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، معتقد است نیروهای روسی به طور کامل از سوریه خارج نخواهند شد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به خروج روسیه از سوریه گفت: روسیه به طور کامل از سوریه خارج نخواهد شد و تنها بخشی از نیروهایش را خارج کرده است. حضور نیروهای روسیه بستگی به تحولات بعدی دارد. هرقدر سوریه به سمت ثبات برود، روسیه نیروهایش را کمتر می کند.

محبعلی با اشاره به نقش و حضور ایران در سوریه گفت: حضور ایران در سوریه با عراق متفاوت است. عراق همسایه ایران است و منافع زیادی در این کشور داریم اما در سوریه وضعیت به این شکل نیست، خصوصا بعد از حذف داعش شاهد تغییرات جدیدی هستیم. اگرچه ایران و روسیه در برخی مسائل در سوریه هم نظر نیستند اما ایران و روس ها در یک اردوگاه قرار می گیرند و آینده سوریه را این اردوگاه تعیین می کند.

وی با  اشاره به نقش بشار اسد در آینده سوریه ادامه داد: آینده بشار اسد بستگی به مذاکرات ژنو دارد. اگر در مذاکرات ژنو مخالفان دولت به تفاهم دست یابند، ممکن است شاهد کنار رفتن بشار اسد باشیم که البته این امر بعید است.

این کارشناس خاورمیانه معتقد است، سرنوشت ایران با بشار اسد پیوند خورده و حضور کشورمان در سوریه با نقش دیگر بازیگران منطقه ای و فرا منطقه ای متفاوت است.

محبعلی در پایان گفت: حضور ایران در سوریه با مخالفت زیادی از جانب برخی اعراب، آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه است و امیدوارم خروج ایران از سوریه با در نظر گرفتن معادلات منطقه ای و محاسبه گرانه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز