معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

دولت همه تلاش خود را برای نشاط و امید نسل جوان انجام می‌دهد/ طرح تاب‌ آوری در ۲۷۰ نقطه کشور اجرا شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۱:۲۸:۰۸
کد خبر: ۶۴۹۸۴۰
دولت همه تلاش خود را برای نشاط و امید نسل جوان انجام می‌دهد/ طرح تاب‌ آوری در ۲۷۰ نقطه کشور اجرا شد
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت همه تلاش خود را برای ایجاد نشاط و امید به آینده و فضای سالم برای نسل جوان، انجام می دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز شنبه در چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور وزیر کشور در مشهد گفت: هم اکنون در معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نسبت به تاثیر بالای فرهنگی و معنوی این سازمانها و ایجاد جریانی از امید و نشاط برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی جریانی از تاب آوری برای مداخله و کاهش آسیبها در حال شکل‌ گیری است.

وی ادامه داد: خانواده سالم و شکوفا برای رشد و اعتلای فکری، معنوی و اخلاقی جامعه بسیار مهم است و تاکید بر مسئله خانواده از هدف گیریهای جدی دولت است. در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با نگاهی ویژه طرح مسئله گفتگوی ملی خانواده شروع شده که از سطوح سیاسی تا دانشگاهی و نهادهای مدنی باید انجام شود. این کار با نگاه علمی، با استفاده از تجربه ایرانی اسلامی و همچنین تجربه دنیا می ‌تواند برای آینده بهتر و شکوفایی بیشتر ایران مورد استفاده قرار گیرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: آشنایی با مهارتهای زندگی و ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس و توانایی نه گفتن در سطح دانش آموزی باید شکل گیرد زیرا این موضوع نیز نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد.

وی افزود: موضوع مواد مخدر نیز در سطح دنیا رو به گسترش است و هرقدر ارتباطات و شاه راههای ارتباطی گسترده تر می شود آسیبهای ناشی از تجارت و عرضه مواد مخدر هم بیشتر می‌شود. همچنین شرایط مقابله با آن و افزایش آگاهی نیز در شبکه های اجتماعی مهیا می شود.

ابتکار ادامه داد: جریان آزاد اطلاعات اگر با پشتوانه نهادهای مدنی شکل گیرد می‌تواند جریانی قوی از نظر اصلاح سبک زندگی برای جوامع به وجود آورد. یکی از اموری که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و دولت است ایجاد نشاط و امید به آینده و فضای سالم برای نسل جوان است که با وجود این شرایط می توانند آینده خود را به شکل امیدبخش ترسیم کنند و دولت هم تمام تلاش خود را برای این موضوع انجام می دهد.

وی به اجرای طرح تاب‌ آوری نیز اشاره و بیان کرد: این طرح با کمک سازمانهای مردم نهاد در 270 نقطه کشور اجرا شد که نقش مهمی در ارتقای توان فردی، اجتماعی افراد در مقابل آسیبها و مقاومت آنها دارد. به دنبال آن هستیم این طرح در همه نقاط کشور اجرا شود.

چهارمین همایش منطقه ای صیانت و گفتمانسازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سازمانهای مردم نهاد و مسئولان استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در مشهد برپا شده است.

نظر شما
پرونده ویژه