وزیر امور خارجه:

«نیکی هیلی» هیچ سندی ندارد

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۱:۵۳:۱۵
کد خبر: ۶۴۹۸۶۹
«نیکی هیلی» هیچ سندی ندارد
وزیر امور خارجه گفت: در اینکه صحبت‌های «نیکی هیلی» هیچ مستنداتی نداشت، شکی نیست و ما دیدیم که حتی خود غربی‌ها هم در خصوص بی پایه بودن وقانع کننده نبودن این ادعاها، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست انعکاس موازین حقوق بشر در قوانین کیفری ایران با حضور درجمع خبرنگاران با اشاره به ادعا‌های اخیر نیکی هیلی که مدعی شده بود نیرو‌های یمنی از تجهیزات ایران استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در اینکه صحبت‌های «نیکی هیلی» هیچ مستنداتی نداشت، شکی نیست و ما دیدیم که حتی خود غربی‌ها هم در خصوص بی پایه بودن وقانع کننده نبودن این ادعاها، صحبت‌هایی را مطرح کردند.

ظریف افزد: اهداف این ادعا‌ها برای به فراموشی سپردن حضور آمریکا در جنایاتی است که در منطقه ما بخصوص در یمن صورت می‌گیرد؛ همچنین آن‌ها برای به فراموشی سپردن حرکت بسیار خطرناک ترامپ در رابطه با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ، پشت پا زدن به آن ادعاهایی بود که خودشان در زمینه حقوق مردم فلسطین داشتند، افزود: این حرکت، حرکتی بود که همه دنیا چه در داخل آمریکا چه در خارج آمریکا و حتی بعضی از طرفداران صهیونیست‌ها هم آن را به عنوان حرکتی خطرناک محکوم کردند.

وی ادامه داد: در روز گذشته خبری منتشر شده که مؤسسات مطالعاتی آمریکایی تأیید کردند که سلاح‌های آمریکا و عربستان در دست داعش بوده و داعشی‌ها از این سلاح‌ها استفاده می‌کردند؛ حالا کشوری که خودش بمب‌های خوشه‌ای در اختیار دولت عربستان گذاشته و این بمب‌ها کودکان و پیرمردان یمنی را نابود می‌کند، علیه ما اتهام سازی می‌کنند.

ظریف با اشاره به حمایت آمریکا از محاصره یمن توسط رژیم سعودی گفت: این محاصره باعث ایجاد بدترین شرایط، قحطی، گرسنگی و شیوع بیماری در یمن شده است کما اینکه ۷۰۰ هزار مورد شناسایی شده بیماری وبا در یمن اعلام شد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آمریکا برای سر پوش گذاشتن بر جنایت‌های جنگی‌اش در منطقه با نشان دادن یک تکه آهن، اتهامات بی‌پایه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌کند.

وی افزود: گروه رسیدگی سازمان ملل اعلام کرد که در موشک‌هایی که در یمن دیده قطعات ساخت آمریکا هم وجود داشته است.

ظریف در پایان با بیان اینکه ادعای خانم هیلی ادعایی کاملاً بی پایه است، بیان کرد: منبع تسلیحات منطقه کاملا مشخص است. واضح است که هواپیما‌ها و بمب‌هایی که مردم یمن را بمباران می‌کند هواپیما‌ها و بمب‌های آمریکایی است. این واقعیتی است که کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.

نظر شما