دبیر شورای عالی امنیت ملی:

رسانه‌ها باید بدون لکنت فساد اثبات شده را اطلاع رسانی کنند

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۲:۰۱:۱۲
کد خبر: ۶۴۹۸۷۹
رسانه‌ها باید بدون لکنت فساد اثبات شده را اطلاع رسانی کنند
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رسانه ها باید با زبان گویا و بدون لکنت و در سایه مصونیت قضایی تام نسبت به اطلاع رسانی دقیق در مورد فساد اثبات شده در هر سطحی اقدام کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست تخصصی انعکاس موازین حقوق بشری ایران که روز شنبه در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: رعایت دقیق آیین دادرسی کیفری در تعیین تکلیف پرونده های مختلف و دقت در صدور قرارهای مختلف و توجه به دلایل قانونی برای بازداشت از ضرورتهای کیفی سازی نظام رسیدگی قضایی در کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی توجه جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر را ناشی از اصول و تکالیف اساسی و الزامات قانون اساسی عنوان کرد و افزود:  اگرچه نظام سلطه با فضا سازی‌های مغرضانه و سیاسی به دنبال به چالش کشیدن جمهوری اسلامی به بهانه های حقوق بشری است لیکن این موضوع نباید مانع مراقبت مستمر ما و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی باشد.

شمخانی مهمترین تهدید امروز کشور را کاهش اعتماد مردم به کارآمدی نظام در ابعاد مختلف عنوان کرد و اظهار کرد: گفتار و رفتار صادقانه کارگزاران نظام در بخشهای اجرایی، قضایی و تقنینی شاخص اصلی حفظ و بسط کارآمدی نظام در ذهن جامعه است. 

وی با اشاره به ضرورت مبارزه بدون تنازل با فساد به عنوان مهمترین عامل کاهش اعتمادجامعه به کارآمدی نظام افزود: رسانه ها باید با زبان گویا و بدون لکنت و در سایه مصونیت قضایی تام نسبت به اطلاع رسانی دقیق در مورد فساد اثبات شده در هر سطحی اقدام کنند.

شمخانی با تاکید بر ضرورت تبیین به هنگام و جامع ظرفیتهای قانونی حقوق بشری در ایران افزود: ما ضمن آن که نباید اجازه بدهیم که موضوعات قضایی ما تبدیل به مسئله امنیت ملی شود باید تلاش کنیم تا سردمدار حقوق بشر اسلامی در جهان شویم.

نظر شما
پرونده ویژه