رئیس مجلس تاکید کرد؛

ضرورت هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی برای حل معضل دریاچه ارومیه/ منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های آبرسانی تحت فشار تأمین شود

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۲۰:۴۴:۲۳
کد خبر: ۶۵۰۱۴۲
ضرورت هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و کشاورزی برای حل معضل دریاچه ارومیه/ منابع مالی جهت تکمیل پروژه‌های آبرسانی تحت فشار تأمین شود
رئیس مجلس شورای اسلامی بر استفاده حداکثری از روان‌ آب‌های زمستانه و رهاسازی و هدایت آنها به مخزن دریاچه ارومیه تأکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، نوبخت معاون اول رئیس جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و مجری طرح احیای دریاچه ارومیه و نادرقاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

در ابتدای جلسه ضمن تاکید براهمیت موضوع و مشکلات مبتلا به،گزارش کاملی از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و تراز آبی آن و همچنین اقدامات انجام شده برای احیای آن براساس برنامه زمانبندی مربوطه و همچنین تامین منابع مربوطه ارائه شد.

مسئولان مربوطه نیز متناسب با حوزه و فعالیت و مسئولیت خود توضیحات لازم را ارائه دادند.

لاریجانی ضمن تاکید براهمیت موضوع و لزوم احیای دریاچه ارومیه، سفارشات لازم برای استفاده حداکثری از روان آب های زمستانه و رهاسازی و هدایت آنها به مخزن دریاچه،همچنین تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای کامل برنامه های مصوب و نهایتاً هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در حصول نتیجه مطلوب تر در اجرای سیستم های آبیاری نوین و صرفه جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و هدایت مازاد آن به دریاچه را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین برای توجه بیشتر به معیشت مردم درحوزه دریاچه ارومیه پیگیری توسعه صنایع به ویژه معدن را در کنار کشاورزی منطقه خواستار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان روند برنامه ریزی برای احیای دریاچه ارومیه و اقداماتی که در این شرایط ضرورت دارد و همچنین تامین منابع مالی جهت تکمیل پروژه های آبرسانی تحت فشار را یادآور شد.

نظر شما
پرونده ویژه