با موافقت نمایندگان؛

وظایف هیات رئیسه سنی مجلس مشخص شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۸:۲۷:۲۲
کد خبر: ۶۵۰۲۲۴
وظایف هیات رئیسه سنی مجلس مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت وظایف هیات رئیسه سنی را مشخص کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 26 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی به مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

در ماده یک این طرح آمده است که جایگاه نمایندگان، پس از ارائه اعتبارنامه نمایندگان به مجلس به حکم قرعه تعیین مى‌ شود و در دفتر مخصوص ثبت خواهد شد. قرعه‌ کشى هرشش ماه تجدید مى‌ شود. نمایندگانى که در قرعه قبل در قسمت جلو مجلس بوده‌ اند به حکم قرعه در قسمت دوم مجلس استقرار خواهند یافت. در دو ردیف اول رئیس جمهور، معاونان و مشاوران او، اعضاى شوراى نگهبان و هیأت وزیران و معاونان امور مجلس و دیگر افراد مجاز طبق این آیین‌ نامه خواهند نشست و افراد مذکور به هیچ‌وجه مجاز به نشستن در صندلى نمایندگان و یا تردد در محل استقرار نمایندگان نمى‌ باشند.

در ماده 2 این طرح وظایف هیأت رئیسه سنى، عبارت است از اداره جلسه افتتاحیه، انجام مراسم تحلیف، قرعه کشی برای تعیین اعضای شعب، توزیع اعتبارنامه ها بین شعب، برگزاری انتخابات هیات رئیسه، تمشیت امور اداری مجلس تا زمان انتخاب هیات رئیسه.

نظر شما