تغییر دستور کار جلسه علنی امروز مجلس؛

لایحه حمایت از حقوق معلولان در اولویت بررسی قرار گرفت

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۰:۲۴:۲۳
کد خبر: ۶۵۰۳۲۶
لایحه حمایت از حقوق معلولان در اولویت بررسی قرار گرفت
نمایندگان مجلس با در اولویت بررسی قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق معلولان، موافقت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با در اولویت بررسی قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق معلولان با 149 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق معلولان اظهار داشت: در برنامه ششم  و قانون بودجه سال 96 چندین ماده در خصوص جانبازان، ایثارگران و آزادگان قانون تصویب کردیم و بحث خرید خدمت فرزندان ایثارگر را مطرح کردیم و دکتر لاریجانی در جلسه‌ای با سرلشکر باقری بحث کسری خدمت مطرح شد ولی هیچ کدام از اینها عملی نشد.

وی افزود: نوشتن قوانین به این زیبایی به چه منظور است، آیا قرار است اجرا شود یا صرفا برای ثبت در تاریخ است. به جای این قانونگذاری کردن‌ها فکری به حال عمل به قانون کنید، مخالفت و عدم اجرای قوانین تبدیل به یک مبنا شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: در سال 94 قانون رسیدگی به اموال مسئولان تصویب شد و توسط مجمع تشخیص مصلحت ابلاغ شد ولی قوه قضائیه به آن عمل نمی کند با وجود مفاسدی که مطرح است.

نوروزی با بیان اینکه به قانون جامع ایثارگران عمل نمی‌شود، متذکر شد: ستاد مشترک سالانه یک میلیون سرباز دارد ولی به دروغ می‌گوید که 500 هزار سرباز دارد.

علیرضا سلیمی به عنوان موافق با اولویت قرار گرفتن لایحه حمایت از قانون معلولان گفت: تصویب این لایحه مفید و موثر خواهد بود و باید توجه داشت که معلولیت محدودیت است ولی نباید تبدیل به محرومیت شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نشان داده در مواقع حساس از حقوق معلولان دفاع کرده و می کند، گفت: معلولان در رفت و آمدها مشکل دارند زیرا مناسب سازی معابر انجام نشده و شهرداری‌ها بهانه می‌آورند که خلاء قانونی داریم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما10 درصد جمعیت دارای معلولیت هستند و بر این اساس باید 10 درصد از هر مجتمع مسکونی برای معولان مناسب سازی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز