در صحن علنی اتفاق افتاد؛

درگیری در مجلس/ نقوی حسینی جو مجلس را به هم ریخت

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۱:۴۶:۰۳
کد خبر: ۶۵۰۴۰۹
درگیری در مجلس/ نقوی حسینی جو مجلس را به هم ریخت
بحث نمایندگان در صحن علنی مجلس پیرامون اینکه نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند یا شورای نگهبان بالا گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سید حسین نقوی حسینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، اظهار کرد: باید طبق آیین‌نامه عمل کنیم و تشخیص وارد بودن یا نبودن ماده (79) آیین‌نامه زمانی است که نماینده تذکر را مطرح کند؛ شما پس از استماع تذکر می‌توانید اظهارنظر کنید.

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه ماده 79 حق نمایندگان است، بیان کرد: بگذاریم نمایندگان حرف خود را بزنند؛ مردم ایران هم مطالب مجلس را گوش می‌دهند و قضاوت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه من نماینده ملت هستم و باید حرف بزنم، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی عصاره فضائل ملت ایران است و اگر کسی گفت مجلس عصاره شورای نگهبان است یعنی مجلس عصاره ملت ایران نیست و نمایندگان منتخب ملت نیستند.

علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر بیان کرد: این مطلب را آقای ادیانی در تذکری مطرح کردند و بهتر است دیگر وقت مجلس گرفته نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسبت به مطالبی که آقای صادقی در نطق خود مطرح کرد تک تک نمایندگان می‌توانند تذکر بدهند، گفت: اگر بناست همه نمایندگان تذکر بدهند باید 5 تا 6 جلسه علنی دیگر را به این موضوع اختصاص دهیم.

لازم به ذکر است در زمان نطق میان دستور جلسه علنی امروز، محمود صادقی نماینده مردم تهران موضوعی را مطرح کرد مبنی بر اینکه مجلس عصاره شورای نگهبان شده است. پس از پایان زمان ایراد نطق نمایندگان، سید علی ادیانی در تذکری به انتقاد از محتوای نطق صادقی پرداخت.

پس از تذکر ادیانی، سید حسین نقوی حسینی قصد تذکر داشت که ابتدا علی مطهری اجازه بیان تذکر را نداد ولی پس از اصرار نقوی حسینی، علی مطهری اجازه ایراد تذکر را به نماینده ورامین داد که در میانه تذکر وی علی مطهری مانع ادامه آن شد، همین امر سبب ناراحتی نقوی حسینی را فراهم آورد و وی به سمت جایگاه هیأت رئیسه رفت و به انتقاد از مطهری پرداخت که نمایندگان نقوی حسینی را به جایگاه خود بازگرداندند.

به دلیل تجمع تعدادی از نمایندگان در مقابل صندلی نقوی حسینی، مجادله‌ای میان محمدرضا تابش نماینده اردکان و نقوی حسینی پیش آمد که نهایتا با وساطت تعدادی از نمایندگان، تابش و نقوی حسینی در جایگاه هیئت رئیسه با یکدیگر مصافحه کردند.

نظر شما