بازنده‌ترین چهره سال خاورمیانه معرفی شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۱۳:۵۵:۴۷
کد خبر: ۶۵۰۵۴۷
بازنده‌ترین چهره سال خاورمیانه معرفی شد
روزنامه ایندیپندنت انگلیس محمد بن سلمان ولیعهد عربستان را به لحاظ شکست های پیاپی در تصمیماتش به خصوص در مورد سوریه، یمن و قطر چهره سال خاورمیانه دانست اما نوشت:کشورهای خاورمیانه به خوبی می دانند که طرف برنده و بازنده کیست!

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «پاتریک کوپرن» نویسنده  و گزارشگر روزنامه ایندیپندنت در مقاله ای باعنوان ' تصمیم های غیرحکیمانه محمد بن سلمان جایگاه عربستان را در جهان کاسته است'، نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بدون شک به دلیل شکست هایش برجسته ترین شخصیت منطقه خاورمیانه در سال جاری بوده است.

وی افزود: محمد بن سلمان در داخل به اقدامات ماکیاولی برای رسیدن به پادشاهی و کنار زدن رقبای داخلی و خارج از خاندان سعودی متهم شده و در بعد خارجی نیز سیاست های او که نتایجی جز شکست نداشته باعث کاهش جایگاه عربستان در جهان شده است.

وی ادامه داد: بن سلمان که به بی پروایی مشهور است هدایت پروژه های خارجی عربستان را برعهده گرفت که همه آنها نتیجه برعکس داده و هیچ کدام طبق هدف برنامه ریزی شده پیش نرفته است.
کوپرن اضافه کرد: بن سلمان در سوریه از گروه های مخالف دولت سوریه حمایت کرد اما با پشتیبانی روسیه و ایران از بشار اسد، دولت سوریه پیروز میدان بوده و او به هدفش نرسید.
همچنین ولیعهد عربستان در یمن تحت عنوان عملیات 'طوفان قاطعیت' دخالت نظامی کرد اما پس از دوسال و نیم درگیری ها ادامه دارد و باعث کشتار10هزار نفر شده و هفت میلیون یمنی را در مرز گرسنگی و قحطی قرار داده است.
وی همچنین نوشت: ز مواجهه با ایران و همپیمانان آن در منطقه بود اما سیاستی که وی در پیش گرفت بیشتر باعث گسترش نقش ایران و تاثیرگذاری بیشتر آن در منطقه شد.

این روزنامه نگار ادامه داد: درباره قطر نیز محمد بن سلمان با محاصره این کشور برای به انزوا کشیدن آن و دور ساختن آن از ایران برعکس باعث شد که این همسایه آنها در حاشیه خلیج فارس بیشتر به سمت تهران کشیده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز