دبیرکل نهضت آزادی در گفتگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد:

تضعیف دولت منتخب به سود محافظه کاران تمام می شود/ در چارچوب اندیشه اصلاح‌طلبی به روحانی رای دادیم

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۴:۳۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۰۶۵۵
تضعیف دولت منتخب به سود محافظه کاران تمام می شود/ در چارچوب اندیشه اصلاح‌طلبی به روحانی رای دادیم
دبیرکل نهضت آزادی ایران معتقد است نقد عملکرد دولت روحانی باید در چارچوب تحلیل واقع بینانه صورت گیرد چراکه تضعیف نهاد منتخب و متاثر از آرای مردم به سود محافظه کاران تمام می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ محمد توسلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با بیان اینکه «دولت روحانی امروز با چالش‌های جدی روبرو است و به همین دلیل نتوانسته به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند»، گفت: باید نقد عملکرد دولت در چارچوب تحلیل واقع بینانه و با درایت صورت گیرد تا نقادان به سرنوشت چپ‌روی‌ها و مطرح ساختن برخی مطالبات زودهنگام دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در دوران دولت اصلاحات آقای خاتمی دچار نشوند که عملا آب به آسیاب محافظه کاران ریخت و موجب پشیمانی خود آنان در دوره دولت آقای احمدی نژاد شد.

او افزود: نقد و یادآوری خطاهای راهبردی امری ضروری و جدی است اما باید بنا بر شاخص‌های انصاف و واقع‌بینی مراقب بود که مبادا عرصه نقد و ارزیابی به ورطه تخریب بدل شود. فضای سیاسی ایران دو قطبی آشکار است که تخریب و تضعیف نهادهای منتخب و متاثر از آرای مردم، در عمل به سود جریان مقابل تمام می‌شود که خواهان تمرکز و عدم‌ پاسخ‌گویی قدرت سیاسی است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: رعایت تقوای سیاسی در شرایط کنونی اقتضا دارد که از تک روی پرهیز کرده و تصمیم‌سازی‌های سیاسی را بر اساس خرد جمعی و جهت‌گیری‌های دمکراتیک و منطبق بر منافع ملی استوار سازیم.

به اعتقاد توسلی، در شرایط فعلی ضمن صبوری و ایستادگی برای پیگیری مطالبات قانونی در راستای راهبرد «تقویت فرایند گذار به دموکراسی» نبایستی نقد دولت دکتر روحانی موجب تضعیف آن و ریختن آب به آسیاب محافظه کاران شود که البته این امر با دشواری روبرو بوده و خواهد بود.

دبیرکل نهضت آزادی با تاکید براینکه انتقادات مطرح در جامعه از دولت عموما در حوزه اقتصاد است، گفت: آنچه امروز بیشتر مورد توجه عموم جامعه است، وضعیت اقتصادی کشور و مسائل مهمی چون اشتغال و به حرکت در آوردن چرخ های اقتصاد کشور است. در حالی که می دانیم این مسائل بدون بسترسازی لازم و رفع محدودیت ها قابل حل نیست.

او افزود: به طور مثال برای توسعه کشور نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم که این مهم بدون امنیت قضایی برای سرمایه گذاران امکان پذیر نیست. در حالی که در این باره دولت عملا اختیاری ندارد و مسئولیت آن با قوه قضائیه است، هر چند رئیس جمهور می تواند آن را پیگیری کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در نقد دولت به «واقع بینی» تاکید و خاطرنشان کرد: باید از خود این پرسش را مطرح کنیم که اگر آقای روحانی رئیس جمهور نمی شد، چه کسی جای او می نشست؟ آیا آقای رئیسی می توانست پاسخگوی مشکلات امروز مردم و کشور باشد؟ از این رو، بر اساس چشم انداز واقعیت های مطرح و در چارچوب نگرش و اندیشه اصلاح طلبی و با آگاهی، در آن شرایط به آقای روحانی رای دادیم و اعتقاد داریم بهترین انتخاب ممکن را در راستای منافع ملی داشتیم.

توسلی تصریح کرد: از سوی دیگر آقای روحانی و همکاران ایشان نیز در دولت دوازدهم بایستی پاسخگوی مطالبات مردم باشند و در مواردی که این پاسخگویی مقدور نباشد باید مردم را در جریان مشکلات خود قرار دهند.

نظر شما