سردبیر تجارت فردا:

مطالبات از دولت باید واقع بینانه باشد/ اصلاحات نیازمند صبر و تحمل است/ از رای به روحانی پیشیمان نیستم

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۰۸:۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۵۰۷۶۲
مطالبات از دولت باید واقع بینانه باشد/ اصلاحات نیازمند صبر و تحمل است/ از رای به روحانی پیشیمان نیستم
سردبیر نشریه تجارت فردا گفت: از رای خود به روحانی به هیچ وجه پشیمان نیستم.

«محمد طاهری»، سردبیر نشریه تجارت فردا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا با بیان اینکه  «اصلاح و تغییر در ساختارهای قدیمی که بازیگران و ذی نفعان زیادی وجود دارد، همیشه کند است و باید صبر و تحمل داشت» گفت: از رای خود به روحانی پشیمان نیستم چون معتقدم روحانی چراغ جادویی در اختیار ندارد. باید این را بدانیم که اصلاحات به معنای تغییر و بازنگری ساختارها، نیازمند صبر و تحمل بیشتر بوده و گاهی ممکن است چند نسل طول بکشد.

این فعال رسانه ای ادامه داد: این روزها دسترسی آسان به اینترنت و غوطه ور بودن مردم در شبکه های اجتماعی، باعث هم‌گرایی آرزوها و آرمان‌ها مستقل از سطوح درآمدی و توانایی تحقق آن‌ها شده است. در واقع آرزوها و خواسته های ما نامحدود و امکانات کشور محدوداست. برای مثال دوست داریم در همه شهرهای کشور استادیوم ورزشی ساخته شود، اما آیا امکانات لازم برای ساخت استادیوم در همه شهرهای کشور وجود دارد؟

طاهری با اشاره به این‌که برخی از نقدها متوجه ابرچالش هایی است که دولت روحانی نقشی در شکل گیری آن‌ها نداشته است، گفت: امروز دچار ابرچالش هایی هستیم مثل بحران خشکسالی و محیط زیست، مشکلات نظام بانکی، ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی، بیکاری و کسری در بودجه دولت. ریشه خیلی از این چالش ها در دولت های قبل به وجود آمده و دولت روحانی در شکل گیری آنها نقشی نداشته است، بنابراین در طرح مطالبات خود باید این نکات را لحاظ کنیم.

وی گفت: شرایط اجتماعی هم به نقطه ای رسیده که مردم تحمل درد و رنج اصلاحات اقتصادی را ندارند در حالی که یکی از مهم ترین پایه های اصلاحات اقتصادی، مردم هستند.

وی افزود: دولت برای حل ابرچالش ها نیاز به حمایت و همراهی مردم دارد و نباید با تحلیل های سطحی و کوتاه مدت، پیام نارضایتی به سیاست گذار بدهیم.

سردبیر هفته نامه تجارت فردا درباره تلاش دولت روحانی در ایجاد ثبات اقتصادی گفت: دولت آقای روحانی در سال های گذشته موفق شده ثبات را به اقتصاد ایران برگرداند. موفق شده تورم را کاهش دهد و از وقوع بحران ناشی از سقوط قیمت نفت جلو گیری کند. اما در زمینه بهبود فضای کسب وکار و بازی گرفتن از بخش خصوصی، متأسفانه کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: آقای روحانی طی چندسال اخیر تلاش بسیاری برای کاهش تنش ها و رفع بی ثباتی ها در عرصه سیاسی، اقتصادی و روابط بین المللی داشته و در این زمینه توفیقاتی به دست آورده است.

به گفته او، هیچ وقت نباید یادمان برود که در دوره 8 ساله احمدی نژاد چقدر درگیر تنش های داخلی و خارجی بودیم و بازارها و روندهای اقتصادی چقدر بی ثبات و پر نوسان بودند.

وی گفت: وقتی می خواهیم عملکرد آقای روحانی را نقد کنیم باید به کارهای کرده و کارهای نکرده ایشان مراجعه کنیم. ما به آقای روحانی رأی دادیم که دولت برخی کارها را نکند، مثل تنش زایی در روابط بین الملل، یا دادن شوک های سیاسی به اقتصاد یا پول پاشی های زیان بار که در این زمینه آقای روحانی تا حدودی موفق عمل کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز