یک اقتصاددان در گفتگو با برنا مطرح کرد؛

بهبود اوضاع اقتصادی نتیجه پایان دادن به سیاست‌های احمدی‌نژادی بود/ با آمدن روحانی ورق برگشت

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۵:۵۲:۰۸
کد خبر: ۶۵۰۹۰۹
بهبود اوضاع اقتصادی نتیجه پایان دادن به سیاست‌های احمدی‌نژادی بود/ با آمدن روحانی ورق برگشت
یک استاد اقتصاد دانشگاه از بهبود اوضاع اقتصادی ایران سخن گفت و آن را نتیجه پایان دادن دولت روحانی به سیاست های اشتباه احمدی نژاد دانست.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «مهدی تقوی»، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار برنا، درباره وضعیت اقتصاد ایران در صورت ادامه اجرای سیاست های دولت احمدی نژاد، گفت: در آن سال‌هایی که قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شد، به هر نفری 45 هزار تومان دادند اما به قیمت نهاده هایی همچون گاز افزودند که این موضوع سبب افزایش لجام گسیخته تورم شد.

تقوی افزود: حتی دانشجویان کارشناسی اقتصاد هم می دانند چنانچه قیمت نهاده های تولید را افزایش دهیم، منحنی عرضه کل اقتصاد به سمت چپ و بالا حرکت می کند؛ یعنی تورم افزایش یافته و رکود بر اقتصاد حاکم می شود. در آن سال ها چندین مقاله در روزنامه ها نوشتم و درباره پیامدهای این تصمیمات هشدار دادم اما توجهی به این انتقادات نشد.

او با بیان اینکه «مجموع سیاست های احمدی نژاد منجر به افزایش بیکاری شد» به شباهت های سیاست های احمدی نژاد و چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا، اشاره کرد و گفت: احمدی نژاد و چاوز دو دوستی بودند که با اقدامات شان دو کشور تحت مدیریت شان را به وضعیت خطرناکی کشاندند. باید پرسید، آیا حتی یک کشور اروپایی، سیاست های نابخردانه ای که آنها اجرا کردند را انجام داده بود؟

این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه با آمدن آقای روحانی ورق برگشت، اظهار کرد: این موضوع به دلیل تلاش های دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد بود. با برجام فضا گشایش یافت، تا آنجا که حتی بانک های اروپایی برای طرح های اقتصادی ایران اعتبارات باز کردند.

این اقتصاددان به حضور شرکت های مطرح جهان به ایران در دولت روحانی اشاره کرد و گفت: طی این سال ها، بوئینگ آمریکا برای فروش هواپیما به ایران ابراز تمایل کرد و ایرباس نیز چندین هواپیما به ایران فروخت. حال وضعیت اقتصاد ایران در حال حرکت به سوی مطلوب است. این حرکت مثبت نتیجه پایان دادن دولت روحانی به سیاست های اشتباه احمدی نژاد و مشاورین اقتصادی روحانی بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز