لاریجانی در نشست تروئیکا تاکید کرد؛

افزایش وحدت امت اسلامی به دنبال تصمیم اخیر ترامپ

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ - ۱۵:۴۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۱۱۴۲
افزایش وحدت امت اسلامی به دنبال تصمیم اخیر ترامپ
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح موضوع انتقال پایتخت اسرائیل و سفارت آمریکا به قدس، وحدت امت اسلامی در حمایت از فلسطین افزایش یافت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، « علی لاریجانی» رئیس مجلس در نشست عصر امروز (دوشنبه 27 آذرماه) در نشست تروئیکا درباره مسئله فلسطین و شرایط امروز امت های اسلامی ضمن تشکر مجدد از اعضای کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی و روسای پارلمان های عراق و مالی برای حضور در اجلاس تهران گفت: نکاتی در این جلسه باید مورد توجه قرار گیرد که علت اتخاذ تصمیم دولتمردان آمریکایی درباره فلسطین در شرایط کنونی نخستن نکته است. در واقع نفرت نسبت به دولتمردان آمریکایی و رژیم صهیونیستی امروزه در کشورهای اسلامی نشان داده شده، همچنین برخی از کشورهای غربی و کشورهای عربی و اسلامی غیرغرب نیز در این زمینه یکصدا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای کمیته فلسطین اتحادیه نیز در جلسه صبح نظرات خود را به طور شفاف در مورد تصمیم غلط رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند. رئیس پارلمان عراق و مالی نیز نقطه نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند، لذا این اظهارات نمونه بارز از شرایط امروز دنیا است.

وی با اشاره به ضرب المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" گفت: در برخی موارد همچون تصمیم اخیر ترامپ، دشمن اقدام به انجام کارهایی می کند که به خیر و مصلحت امت اسلامی ختم می شود، در واقع دشمنان به دنبال غفلت جهان از فلسطین بودند، اما با اعلام این نظر نتیجه عکس حاصل شد.

لاریجانی ادامه داد: تلقی دولتمردان آمریکایی از شرایط به وجود آمده در کشورهای اسلامی و راهکارهای نجات مردم فلسطین از دیگر نکاتی است که در این جلسه باید بدان پرداخت، اما درخصوص اینکه چرا آمریکا در شرایط کنونی چنین تصمیمی گرفت، باید پدیده شوم تروریسم که در 3 دهه اخیر که در منطقه خاورمیانه و حتی خارج از این منطقه رشد کرده را در نظر بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال های اخیر زاد و ولد تروریسم از لحاظ کمی و کیفی رشد بسیاری داشته حال آنکه بدون حمایت کشورهایی چون آمریکا و برخی کشورهای منطقه که به اشتباه با دشمنان همراه شدند، این میزان رشد امکانپذیر نبود.

وی یادآور شد: زمانی وزیر دفاع عراق به کشور ایران سفر کرد، در واقع زمانی که داعش برخی از مناطق عراق را تصرف کرده بود، وی از تجهیزات نظامی 27 میلیارد دلاری داعش خبر داد که قطعاً این میزان تجهیزات بدون حمایت آمریکایی ها ممکن نبود.

رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را یادآور شد و گفت: در زمان انتخابات یکی از کاندیداها به طور شفاف از نقش آمریکا در به وجود آوردن داعش سخن گفت. البته بنا به اطلاعات موثق ما بر این موضوع واقف بودیم، همانگونه که در گذشته به کمک آنها طالبان به وجود آمد.

لاریجانی با بیان اینکه داعش برای ایجاد درگیری و اختلاف بین کشورهای اسلامی به وجود آمد، گفت: در سوریه نفوذ کردند و در سال های نخست به بهانه عدم وجود دموکراسی درگیری هایی را ایجاد کردند، اما در عراق نیز علی رغم وجود حکومت دموکرات، دست به این اقدامات زدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز