پاسخ موشکی روسیه و چین به آمریکا

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۵:۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۵۱۲۵۰
پاسخ موشکی روسیه و چین به آمریکا
نیروهای نظامی چین و روسیه در اقدامی کم سابقه پس از استقرار سامانه پیشرفته موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی، یک رزمایش مشترک ضد موشکی برگزار کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک سال و اندی قبل که کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند به دنبال استقرار تاد هستند، چین و روسیه ضمن مخالفت با این اقدام تهدید کردند که در این صورت همکاری های ضدموشکی خود را افزایش خواهند داد.

با این وجود برگزاری این رزمایش توسط نیروهای دو کشور که خبر آن امروز سه شنبه در روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین منتشر شده است، نشان می دهد چین و روسیه درحال عملی کردن تعهدات خود برضد سامانه های موشکی آمریکا در منطقه هستند.

دو کشور این رزمایش را در شهر پکن انجام داده اند که این هفته پس از شش روز به پایان رسید و هدف آن بنابه این گزارش ، مقابله با تهدید موشک های کروز و بالستیک بوده است.

رزمایش ضدموشک های بالستیک دو کشور با نام امنیت هوا و فضا در سال 2017 میلادی برگزار شد و نوعی تمرین رایانه ای و شبیه سازی بوده است.

وزارت دفاع امروز در بیانیه ای خاطرنشان کرد که موشک های کروز و بالستیک تهدیدی برای چین و روسیه محسوب می شوند و باید برای مقابله با این تهدیدها آماده بود.

روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین می نویسد که سامانه موشکی آمریکایی تاد در کره جنوبی، امنیت چین و روسیه را تهدید می کند و آنها باید دفاع هوایی خود را تقویت کنند.

این بیانیه می افزاید که چین و روسیه مخالف سامانه های ضدموشکی بالستیک هستند و برای همین تصمیم گرفته اند همکاری های امنیتی خود را برای مقابله با این سامانه ها افزایش دهند و در همین راستا این رزمایش را برگزار کرده اند.

نیروهای نظامی چین و روسیه برای اولین بار رزمایش مشترک مشابهی را در ماه می سال 2016 در مسکو برگزار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز