فعال سیاسی اصلاح طلب:

یارانه به احزاب منجر به وابستگی آنها به دولت نمی شود/ تقویت احزاب، کشور را به سوی برنامه محوری سوق می دهد

۱۳۹۶/۱۰/۰۲ - ۰۴:۳۶:۴۵
کد خبر: ۶۵۲۵۸۹
یارانه به احزاب منجر به وابستگی آنها به دولت نمی شود/ تقویت احزاب، کشور را به سوی برنامه محوری سوق می دهد
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پرداخت یارانه باعث وابستگی احزاب به دولت نمی‌شود زیرا کشور نیازمند تقویت احزاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ دولت پس از 12 سال می خواهد به احزاب یارانه بدهد. بر اساس لایحه بودجه سال 97، دولت 5 میلیارد و 700 میلیون تومان به احزاب کمک می کند. کمکی که موافقانی سرسخت و مخالفان اندک شمار دارد. در همین ارتباط، رئیس اسبق خانه احزاب از این اقدام دولت حمایت کرد و آن را تلاشی برای توسعه فعالیت حزبی دانست.

«حسین کاشفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب و رئیس اسبق خانه احزاب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: بر اساس قانون اساسی، دولت موظف است در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فرصت رشد شهروندان را فراهم کند و از این رو از نهادها با چنین کارکردهایی حمایت کند.

او افزود: همانطور که نهادهای مدنی مثل تشکل های محیط زیستی به نفع عموم جامعه فعالیت می‌کنند و از حمایت های دولت برخوردار می شوند، احزاب نیز چنین کارکردی دارند و دولت باید در جهت تقویت آنها بکوشد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه «پرداخت یارانه باعث وابستگی احزاب به دولت نمی شود»، تصریح کرد: کشور نیازمند تقویت احزاب است. همانطور که همه به این واقعیت رسیده اند حضور فردی در نهادهایی مانند مجلس و شورای شهر به ناکارآمدی این نهاد ها منجر می شود.

کاشفی ادامه داد: زمانی که شخصی با حمایت حزبی به مجلس راه می یابد از پشتوانه فکری و برنامه ای حزب متبوعش برخوردار است و این اتفاق ما را به سوی افزایش کارآمدی نهادهای انتخابی و برنامه محوری، سوق می دهد.

او درباره احتمال انحراف و سوء استفاده دولت‌ها از این یارانه به نفع احزاب حامی خود، گفت: ممکن است دولتی رشد نیافته در این جهت تلاش کند؛ اما احزاب با نحله های فکری مختلف در کشور وجود دارند و آنها بر این امر نظارت می کنند. چه این تخلف از سوی دولت باشد و چه از سوی احزاب ذی نفع.

نظر شما