عضو کانون وکلای دادگستری:

مسیر حقوق شهروندی باید تداوم یابد/ ارائه گزارش از سوی مسوولین بخشی از حقوق شهروندی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۱ - ۰۶:۴۶:۲۰
کد خبر: ۶۵۲۶۳۲
مسیر حقوق شهروندی باید تداوم یابد/ ارائه گزارش از سوی مسوولین بخشی از حقوق شهروندی است
عضو کانون وکلای دادگستری گفت: مسئولین باید در تلویزیون گزارش عملکرد ارائه بدهند و این حق شهروندی مردم است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «فهیمه حاج محمدعلی»، عضو کانون وکلای دادگستری، با استقبال از همایش حقوق شهروندی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: این همایش نشان می دهد، دولت پاسخگو است و اطلاعات مردم در این زمینه افزایش می یابد.

حاج محمدعلی در ادامه افزود: برگزاری همایش حقوق شهروندی باید استمرار داشته باشد و در این راستا اطلاع رسانی صورت گیرد تا مردم از حقوق واقعی خود مطلع شوند.

او با مثبت ارزیابی کردن بحث هایی که در اجلاس حقوق شهروندی بیان شد، گفت: مسئله مهم در این همایش، مطالبات مردم است. اگر مطالبی مطرح و به صورت قانون تصویب شود اما در عمل اجرا نشود، فاقد ارزش است. از سوی دیگر، این مردم هستند که باید خواسته های شان را دائم مطرح و مسئولان در راستای رفع آن تلاش کنند.

محمدعلی بیان کرد: مسئله حقوق شهروندی باید تکرار و وارد فرهنگ شود. مردم همچنان آگاهی لازم نسبت به حقوق شهروندی ندارند، چه برسد به اینکه بدانند متنی در این باره مدون شده است. یکی از ابزارهایی که می تواند به این فرآیند کمک کند، برخورد مسئولین است تا مردم به عینه رعایت شدن حقوق قانونی و شرعی شان را ببینند. همانطور که رئیس جمهور فرمودند، باید بر اجرای قانون اساسی نظارت کرد و نباید به سخنرانی اکتفا کنیم. برای مثال، برای چه اجازه نمی دهند نماینده اقلیت ها وارد شورای شهر شود؟ این یک مطالبه در راستای حقوق شهروندی است. مسئولین باید در تلویزیون گزارش عملکرد ارائه بدهند و این حق شهروندی مردم است.

او در پایان گفت: امیدوارم این مسیر ادامه یابد و شرایط برای رعایت حقوق مردم بهتر شود.

نظر شما