رئیس مجلس در جمع خبرنگاران در اسلام آباد:

نشست بعدی مبارزه با تروریسم در تهران برگزار می‌شود

۱۳۹۶/۱۰/۰۴ - ۱۴:۳۵:۳۷
کد خبر: ۶۵۴۲۲۴
نشست بعدی مبارزه با تروریسم در تهران برگزار می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که نشست بعدی مبارزه با تروریسم در تهران برگزار می‌شود، گفت: لازم است همکاری‌های امنیتی میان کشورها توسعه یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، 4 دی ماه) در جریان سفر 3 روزه خود به اسلام آباد پاکستان بعد از دیدارهای دوجانبه با روسای کشورهای حاضر در نشست راهکارهای مبارزه با تروریسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: اینکه کشورهای مهم منطقه دور هم جمع شوند تا در مورد حضور تروریسم در منطقه تصمیم بگیرند، نشان از عدم تحقق نتایج روش های کشورهای بزرگ برای تقویت تروریست در منطقه است.

اتحاد کشورهای منطقه باعث افزایش توانایی مبارزه با تروریسم می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شاید برخوردی که در عراق و سوریه با داعش شد، این ایده را بارور کرد که اگر کشورهای منطقه خودشان متحد شوند، توانایی مبارزه با تروریسم را خواهند داشت و می توانند ائتلاف کنند البته نه ائتلافی که صرفا روی کاغذ باشد.

وی این اجلاس را شروع خوبی برای طرح دیدگاه های مختلف درخصوص مبارزه با تروریسم دانست و اظهار کرد: شاید دیدگاه های مختلفی مطرح شد، اما گرایش واحدی درخصوص مبارزه با تروریسم و همکاری در ابعاد مختلف اقتصادی و امنیتی و تبادل اطلاعات به طور یکسان مطرح شد؛ همچنین بیانیه ای در این زمینه با ابعاد وزین و مختلف صادر شد.

ضرورت استفاده از ظرفیت پارلمان‌ها برای تصمیمات دولتی در حوزه توسعه اقتصادی/ اجلاس بعدی مبارزه با تروریسم در تهران

لاریجانی یادآور شد: اجلاس بعدی در حوزه مبارزه با تروریسم در سال آینده در تهران برگزار می شود که در این فاصله تحولات و راهکارهای بهتر نیز رصد و بررسی خواهد شد.

رئیس قوه مقننه همچنین تصریح کرد: در حاشیه اجلاس نیز با روسای مجالس ملی و سنای پاکستان، روسیه، ترکیه و افغانستان دیدار و درخصوص روابط دوجانبه به ویژه درباره روابط اقتصادی و تجاری صحبت هایی شد؛ همچنین درخصوص زمینه های سرمایه گذاری در ایران توضیحات لازم ارائه شد لذا به نظر می رسد این سفر فرصت خوبی بود که از ظرفیت های پارلمان ها برای توسعه  اقتصادی در راستای تصمیمات دولت ها کار شود.

کشورهای منطقه با همکاری ایران و استفاده از مکانیزم‌های مختلف می‌توانند با تروریسم برخورد کنند/ تأکید بر توسعه همکاری‌های امنیتی

وی افزود: کشورهای منطقه از دور با موضوع تروریسم مواجه هستند و برخی با ما درخصوص مبارزه با تروریسم همکاری کردند، لذا به این نتیجه رسیدند که با همکاری ایران و تجربیاتی که در گذشته وجود داشت می توانیم با مکانیزم و به اشکال مختلف با تروریسم برخورد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه لازم است بخش های امنیتی دو طرف همکاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: از این رو مجلس شورای اسلامی ایران این رویکرد را پیگیری خواهد کرد تا بخش های مرتبط با موضوعات در دولت مورد توجه و حمایت قرار بگیرد ضمن اینکه هر ساله برای حمایت از بنیه دفاعی کشور توجه ویژه داریم و  امسال نیز در جریان تصویب بودجه به این موضوع توجه می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز