عضو شورای مرکزی اعتماد ملی:

ایده پارلمان اصلاحات نباید باعث اختلاف شود/ در پارلمان اصلاحات چهره‌های تاثیرگذار هم باید باشند

۱۳۹۶/۱۰/۰۸ - ۰۸:۵۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۴۹۹۰
ایده پارلمان اصلاحات نباید باعث اختلاف شود/ در پارلمان اصلاحات چهره‌های تاثیرگذار هم باید باشند
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اعتقاد دارد ایده پارلمان اصلاحات باید آنقدر پخته باشد که همه صداهای درون جریان اصلاحات را نمایندگی کند و منجر به اختلاف هم نشود.

«محمدصادق جوادی حصار» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره ایده تشکیل پارلمان اصلاحات که از سوی برخی اصلاح طلبان مطرح شده است، گفت: ابتدا باید جزئیات این طرح مطرح شود و در معرض نقد جدی صاحب نظران قرار گیرد. زمانی هم که قرار است در مقابل ایده شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شکل گیرد، ممکن است بخشی از گروه ها و چهره های سیاسی که امروز از شورایعالی دفاع می کنند، را از دست بدهد. همانطور که عده ای امروز در مقابل این شورا، بحث پارلمان اصلاحات را به میان آورده اند.

او افزود: اگر پس از تشکیل این پارلمان، نیروهای سیاسی همراهی نکنند و اختلافات جدی رخ بدهد، مطلوب جریان اصلاحات نیست؛ چراکه امروز به شدت نیاز به وحدت داریم.

جوادی حصار تاکید کرد: این طرح باید آنقدر جامعیت داشته باشد که همراهی گرایش های مختلف سیاسی را نمایندگی کند و صدای مجموعه هایی که ظرفیت شنیده شدن دارند، بیرون نماند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه «ابتدا باید مشخص شود که این پارلمان قرار است با محوریت احزاب تشکیل شود یا افراد»، گفت: اگر هدف پارلمان احزاب اصلاح طلب است، تقسیم صندلی های پارلمان بر چه اساس خواهد بود، اینکه همه احزاب سهمی مساوی خواهند داشت یا بر اساس ظرفیت های شان به آنها جایگاه داده می شود. اگر این طرح روشن نباشد و به همه سوالات پاسخ ندهد، منجر به اختلاف می شود.

او با اشاره به انتقادهایی که از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می شود، گفت: آنهایی که شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان را به محوریت رهبری معنوی آقای خاتمی راه اندازی کردند، قصد نداشتند کار ناپخته ای انجام دهند. در عمل به این نتیجه رسیدند که کاستی هایی وجود دارد و باید اصلاحات صورت گیرد؛ اما برای طرح جایگزین باید همه جوانب سنجیده شود و طرحی پخته در اختیار کارشناسان برای بررسی موضوع قرار گیرد.

به گفته جوادی حصار در طرح پارلمان اصلاحات باید جایگاهی هم برای چهره های حقیقی دارای ظرفیت در نظر گرفت، چراکه برخی افراد توانایی نماینده سازی دارند و دارای ظرفیت های اجتماعی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز