رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه دولت:

دکتر روحانی به آذربایجان سفر می‌کند

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۲:۵۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۱۱۹
دکتر روحانی به آذربایجان سفر می‌کند
رییس‌ دفتر رییس‌جمهور از سفر دکتر حسن روحانی به جمهوری آذربایجان در اوایل سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمود واعظی» رییس دفتر رییس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۶ دی ۹۶) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: آقای نوبخت و رییس بانک مرکزی گزارش خوبی درباره شاخص‌های اقتصادی شش ماهه نخست امسال در جلسه امروز مطرح کردند.

وی با بیان اینکه رشد شش درصدی شاخص‌های اقتصادی علامتی بسیار خوب و امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: طرح مطالبی درباره صندوق‌های بازنشستگی از دیگر مباحث امروز هیات دولت بود. در این راستا رییس‌جمهور بار دیگر به همه اعضای دولت به ویژه وزارتخانه‌ها و معاونت‌هایی که کار بنگاه‌داری انجام می‌دهند و همچنین بانک‌ها و مجموعه‌هایی نظیر شستا و مجموعه‌های وابسته به وزارت دفاع و بنیاد شهید تاکید کردند که برای فروش اموال و واگذاری آنها به بخش خصوصی هر چه سریعتر برنامه‌ریزی‌ کنند تا پیش از سال ۹۷ همه این مجموعه‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه منظور از واگذاری بخش خصوصی، واگذاری از دولت به شبه دولتی‌ها نیست، افزود: در جلسه امروز رییس‌جمهوری درباره استانداران مطالبی مطرح کردند و از وزیر کشور خواستند تا هر چه زودتر استانداران استان‌های باقیمانده را معرفی نمایند تا مجموعه استانداران کشور کار جدی خود برای چهار سال را آغاز کنند.

وی با اشاره به رای اعتماد هیات دولت به استاندار جدید سمنان، اظهار کرد: رییس‌جمهوری تاکید ویژه‌ای به توسعه استان سمنان به ویژه مساله آب به این استان داشتند و در این راستا به وزیر نفت دستور دادند تا برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام دهد.

واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره عدم پرداخت سپرده‌های برخی سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز مالی، تصریح کرد: بیش از سه میلیون نفر در موسسات مالی غیرمجاز سپردهای زیر ۲۰۰ میلیون تومان داشتند که تاکنون نزدیک به ۹۸ درصد آنها سپرده‌های خود را پس گرفته‌اند. در این زمینه ممکن است افراد باقیمانده یا اطلاعی از نحوه دریافت سپرده خود ندارند یا اینکه اسنادی که در اختیار دارند دارای اشکالاتی باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: افرادی که تاکنون سپرده‌های خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریعتر به بانک‌های اعلام شده مراجعه کنند. همچنین در این زمینه با رییس بانک مرکزی نیز گفت‌وگوهایی خواهم داشت تا روند بازگرداندن سپرده‌های سپرده‌گذاران هر چه سریعتر طی شود.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران و همچنین سفر رییس‌جمهوری به جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، وزیر امور خارجه فرانسه در اواسط ماه جاری به تهران سفر می‌کند. همچنین سفر رییس‌جمهوری به جمهوری آذربایجان اوایل سال آینده انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز