حمایت رسایی از تجمع ساختار شکنانه مشهد:

حکومت همان دولت است!/ شعار مرگ بر دیکتاتور علیه دولت بود/ صدایتان را ضبط می کنم

۱۳۹۶/۱۰/۰۸ - ۱۱:۴۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۸۰۰
حکومت همان دولت است!/  شعار مرگ بر دیکتاتور علیه دولت بود/ صدایتان را  ضبط می کنم
تخریب دولت روحانی؛ این پروژه ای است که آمد نیوز و طرفداران احمدی نژاد در یک استراتژی نوشته شده یا نانوشته پیگیری می کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دیروز تجمعی در مشهد شکل گرفت که به گفته فرماندار مشهد هیچ درخواست مجوزی برای آن داده نشده بود. به نظر می رسید برگزار کنندگان اولیه این تجمع که حدود 50 نفر بودند، در آستانه ورود معاون اول دولت روحانی قصد تخریب دولت را داشتند. اما این مساله دستاویزی قرار گرفت برای هنجار شکنی و شعارهای خارج از چهارچوب  که دیگر شامل دولت نمی شد. شعار " نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" ، " اسلامو پله کردند، مردم ذله کردند" و بالاخره "فاتحه خوانی برای رضا شاه پهلوی" چندان ربطی به دولت نداشت و به نظر نمی رسید  صرفا برای اعتراض به دولت این شعارها سر داده شده باشد. 

اعتراض حق مردم است کما اینکه در چهار سال گذشته، دولت روحانی نه با معترضی برخورد کرده و نه کسی به دلیل اعتراض به دولت محاکمه و زندانی شده است اما تجمع مشهد ساختار شکنی واضح بود، اینکه چه کسانی این تجمع را سازماندهی کردند؟ اینکه کار از دست آنها خارج شد و به تحرکات ضد نظام و اغتشاشات خیابانی رسید و ... یک طرف قضیه است ولی اینکه جمعی از تندروهای اصولگرا ناگهان طرفدار آزادی بیان و اعتراض به دولت شدند و در حالیکه در هشت سال دولت احمدی نژاد حتی اعتراض صنفی دانشجویی را مساوی با فتنه می دانستند و خواستار برخورد با معترضان می شدند پارادوکس جالبی است که می توان از گفتگوی حمید رسایی با خبرنگار برنا آن را دریافت. رسایی در طول مصاحبه از انتشار آن سوال می پرسد و تهدید! می کند اگر منتشر نشود در کانال شخصی خود کار می کند! و البته او فراموش کرده در دولت روحانی نقد آزاد است و مثل دولت مورد علاقه او منتقد فتنه گر نامیده نمی شود! نکته جالب این گفتگو آنجاست که رسایی گویا از برخورد نکردن با معترضین ناراحت است که می گوید: " راه آن هم این نیست که فرماندار و استاندار بروند و کاری نداشته باشند"

درباره اتفاقات دیروز نظرتان چیست؟

کدوم اتفاقات

تجمع مشهد؟

اتفاقات دیروز مشهد هشداری بود برای دولت، چیزی که دولت در طول این سال ها نشنید اتفاق افتاد. شما این مصاحبه را کار می کنید؟

بله کار می کنیم

بنده تذکر دادم که اگر به مشکلات اصلی مردم توجه نشود یک جایی سرباز می کند و متاسفانه این اتفاق افتاد، خوشایند نیست، اما نتیجه غفلت دولت است درباره مشکلات اصلی مردم در سال های گذشته. وقتی همه هم و غم دولت در این جنگ روانی کنسرت در مشهد بود. امروز می بینیم که مردم مشهد... می گویند.

معتقدید این اعتراضات فقط علیه دولت بود؟

مگه علیه کس دیگه ای هم بود

شعارهایی که داده می شد علیه دولت بودفقط؟

بله علیه دولت بود، پس علیه من بود؟

شعارهای ساختار شکنانه ای که داده می شد را شما نشنیدید؟

مثلا چه شعاری؟

شعارهایی که علیه حکومت بود؟

حکومت چیست؟ مگر غیر از دولت است؟ مردم این را از چشم چه کسی می بیننند؟ الان به شما برخورده؟

من فقط سوال می پرسم.

من صدای شما را ضبط می کنم. اگر کار نکنید خودم داخل کانالم کار می کنم.منظور مردم از دیکتاتور کیه؟ 

یعنی شعار مرگ بر دیکتاتور علیه دولت است؟

پس علیه کیست؟ شما به من بگو

شمامطرح کردید و من فقط سوال پرسیدم.

چقدر می پرسید؟! من گفتم بله شعار مرگ بر دیکتاتور علیه دولت است.

پس شما از این تجمعات حمایت می کنید؟

من دارم تحلیل می کنم . نمی گویم این کار درست است. اما می گویم این ها مردم هستند. این ها ضد انقلاب نیستند. این رفتار سیاسی نیست و اجتماعی است. چون مردم مواجهند با وزرای هزار میلیاردی و شکم های برآمده اما می بینند مشکلات روی دوش آن هاست. این دقیقا تکرار آشوب های اجتماعی در دوره آقای هاشمی است.

این نیست که چون علیه دولت شعار داده شده شما می گویید مردم هستند؟

می خواهید من حرف بزنم یا خودتان. در دوره آقای هاشمی هم وقتی وزرا اشرافی بودند و مردم دیده نشدند.شاهد اعتراضات مردمی بودیم. به هیچ وجه هم زیرساخت سیاسی سیاسی نداشت، برخلاف کودتای 88 که زیرساخت سیاسی داشت.

یعنی معتقدید در تجمع مشهد شعار سیاسی داده نشد؟

رویکرد سیاسی نداشت. البته باید همین هم دیده شود و به مردم پاسخ داده شود. راه آن هم این نیست که فرماندار و استاندار بروند و کاری نداشته باشند. باید به مردم توضیح داده شود. آقا خوشحال شدیم این را بزن وگرنه من خودم کار می کنم.

 

نظر شما