مسئول روابط عمومی سپاه:

رسانه‌ها هوشمندانه عمل کنند/ دشمن به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۱۶:۵۲:۳۴
کد خبر: ۶۵۶۳۹۹
رسانه‌ها هوشمندانه عمل کنند/ دشمن به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است
مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب با هر بهانه و ترفندی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و اکنون نیز این هدف را دنبال می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  سردار رمضان شریف روز شنبه در نشست صمیمی مدیران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی در بیرجند به مناسبت سالروز حماسه 9 دی افزود: دشمنان ما به این احساس و نتیجه رسیده اند که انقلاب اسلامی ایران می تواند الهام بخش و الگویی برای سایر ملت های جهان باشد و بساط کار و کاسبی آنان را برهم زند به همین دلیل براندازی نظام جمهوری اسلامی را هدف خود قرار دادند.

وی ادامه داد: این موضوع را دشمنان انقلاب بعد از انتخاب رئیس جمهوری آمریکا با صراحت در مورد انقلاب و مردم ایران اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ه) را احیاگر ارزشهای اسلامی و فرهنگ دینی خودمان می دانیم، اظهار کرد: خداوند یک نعمت بزرگ بنام انقلاب اسلامی به ملت ایران داده و گفتمان جدیدی را برای نجات بشر و سعادت دنیا و آخرت مطرح کرده است.

سردار شریف یادآور شد: ایران با سابقه تاریخی و موقعیت ژئوپلیتیک و مردم هوشمندی که دارد و نیز با گفتمان منحصر بفرد که برگرفته از کلام خداوند متعال است یک شرایط جدیدی به کشور داده است طوری که توانسته 40 سال در مقابل همه هجمه های دشمن مقاومت کند و به تعبیر دوست و دشمن قوی تر شود و به پیام خودش عمق بخشی بیشتری بدهد.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: از طرفی انقلاب اسلامی دشمنان خیلی قوی و پای کاری دارد که از همان اول انقلاب به دنبال واژه براندازی بودند.

وی گفت: دشمنان انقلاب سالها تلاش کردند بین نظام سیاسی ، دولت و مردم ایران تفکیکی قائل شوند اما بعد از مدت ها مطالعه فهمیدند بین اینها تفکیکی وجود ندارد لذا پروژه ای برای مطالعه تعریف کردند که چرا مردم ایران با شرایطی که داشتند در برابر رژیم بعثی عراق در دفاع مقدس پیروز شدند.

سردار شریف تاکید کرد: در این مطالعه که وصیت نامه شهدای ما را در دفاع مقدس مبنا قرار دادند به این نتیجه رسیدند که بنیان های مذهبی خانواده ها، رابطه عمیق و معنا دار مردم با رهبری و مشارکت همه اقوام و مذاهب در امر ملی از نقاط قوت پیروزی ایران در دفاع مقدس بوده است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: از آن زمان ، دشمنان تمام تلاش خود را از طریق رسانه ها ، ماهواره و شبکه اجتماعی برای کاهش استحکام بنیان های خانوادگی بکار گرفتند و از طرفی هجمه های خود را برای ضربه زدن به جایگاه رهبری و ولایت فقیه افزایش دادند.

وی ادامه داد: از آنجایی که دشمنان با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل داشتند اهدافی که رسانه های آنان دنبال کردند ، ایجاد موج در کشور و یا سوار بر موج های ایجاد شده بود که در این راستا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بحث ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی را در همه ابعاد دنبال کردند تا به افکار عمومی بگویند که نظام جمهوری اسلامی بعد از 40 سال نتوانسته کارآمدی خودش را برای اداره جمعیت 80 میلیونی با تکیه بر قانون اساسی و ولایت فقیه داشته باشد.

سردار شریف با بیان اینکه باید در برابر دشمن هوشیار باشیم گفت: ما هنور نظام انسجام یافته اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب را نداریم.

وی اظهار کرد: برای مقابله با اهداف دشمنان، وجود یک نظام جامع اطلاع رسانی در کشور می تواند کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را در ابعاد مختلف به دور از منافع و جهت گیری های سیاسی ریال شخصی و مقطعی دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه در 39 سال انقلاب دستاوردهای قابل توجهی در همه حوزه های مختلف داریم گفت: این درحالی است که فاقد یک نظام جامع اطلاع رسانی هستیم که بتواند دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را با زبان روز و قابل فهم برای افکار فرزندانمان ارائه دهد که این مساله یک چالش است.

به گفته وی از طرفی شاهد یک نظام انسجام یافته و مهندسی شده عملیات روانی در 39 سال گذشته علیه انقلاب اسلامی از سوی رسانه های دشمن و صهیونیست ها بودیم که در سالهای اخیر برخی کشورهای منطقعه با سرمایه رسانه ای به آن اضافه شده اند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز شرایط رسانه ای به گونه ای است که اگر 15 نفر در نقطه ای فریاد می زنند همه صدای آنان را می شنوند اما اینکه پرداخت یارانه به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نسبت به گذشته سه برابر شده ، این را کسی نمی شنود، دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی نسبت آینده در کشور است.

سردار شریف گفت: برخی اوقات آمارهایی که از سوی مسئولان و معاون وزرا ارائه می شود 80 تا 90 درصد خوراک توطئه دشمنان می شود لذا رسانه ها باید در انعکاس مطالب و روشنگری افکار عمومی هوشیارانه عمل کنند.

وی تصریح کرد: امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند مساله رفاه اجتماعی در جامعه ما باید به گونه ای باشد که همانند وجود امنیت ما، دشمنان بر آن غبطه بخورند، امیدواریم نسل جدید انقلاب همانند شهید حججی ها از خود بپرسند برای انقلاب چه کرده ایم.

وی اضافه کرد: باید با حرکت جهادی و انقلابی مراقب نفوذی هایی که تلاش می کنند بذر یاس و ناامیدی را در بین مردم بکارند باشیم.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تجمعات اخیر در برخی از نقاط کشور گفت: در فضای مجازی عده ای را برای اعتراض جمع می کنند و عده ای دیگر برای سوء استفاده در این تجمعات حضور می یابند که خروجی این کار چیزی دیگری می شود.

وی یادآور شد: اعتراضات صنفی قوائد و دستوری دارد که رسانه ها می توانند به آن بپردازند و قطعا سازمان ها نباید مجوزی بدهند که اعراضات غیر قانونی شکل گیرد چون نتایجی همچون بروز مشکلاتی در جامعه، تخریب اموال عمومی و برهم خوردن امنتت عمومی را به دنبال دارد و برهم خوردن امنیت در شان جمهوری اسلامی نیست.

سردار شریف با اشاره به اعتراضات سپرده گذاران در موسسات مالی گفت: در این راستا رئیس دولت بارها اعلام کرده که 98 درصد این مساله رفع شده است که بیشتر فضا سازی رسانه ای از طریق فضای مجازی در این زمینه رای التهاب آفرینی در جامعه و تبدیل اعتراضات صنفی به اعتراضات اجتماعی است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هر زمان دشمن دچار شکست می شود و ما صاحب پیروزی، رفتاری را از خود نشان می دهد که معطوف به مشکلات داخلی کشور می شود که نمونه آن سرمایه گذاری 6 ساله در مورد داعش است و حال که ثمره آن به شکست منجر شده ، اهداف دیگری را دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: رسانه ها باید هوشمندانه عمل کنند تا شرایطی را که دشمن طراحی کرده موجب نشود برای مردم ناامنی شکل گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز