عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

شورای اجرایی حزب اعتماد ملی ۱۲ نفره‌ است‌/ در اجرای حکم کروبی تعلل شد/ هیچ‌ اختلافی بر سر قائم‌مقامی منتجب‌نیا وجود ندارد

۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۱۱:۰۸:۳۵
کد خبر: ۶۵۶۶۰۷
شورای اجرایی حزب اعتماد ملی ۱۲ نفره‌ است‌/ در اجرای حکم کروبی تعلل شد/ هیچ‌ اختلافی بر سر قائم‌مقامی منتجب‌نیا وجود ندارد
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: هیچ‌ اختلافی بر سر قائم‌مقامی منتجب‌نیا وجود ندارد و اکثر قاطع اعضای شورای مرکزی خواستار پس‌ گرفتن استعفا هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «رحمت‌اله بیگدلی»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، که اخیرا‌ توسط دبیرکل این حزب به عنوان عضو شورای اجرایی‌ حزب منصوب شد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره تشکیل شورای اجرایی حزب اعتماد ملی گفت: تبصره ۳ ماده ۱۹ اساسنامه حزب اعتماد ملی‌ می‌گوید: "دبیرکل می‌تواند برخی از وظایف خود را به قائم مقام یا هر یک از اعضای شورای مرکزی واگذار کند." از این‌رو بعد از استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رسول منتجب‌نیا از سمت قائم‌مقامی، دبیرکل محترم در راستای تسهیل انجام وظایف خود بر اساس تبصره ۳‌ بند ۱۹ اساسنامه، اقدام به تشکیل شورای اجرایی حزب کردند تا بخشی از وظایف دبیرکل به‌صورت شورایی‌ توسط این شورا انجام شود.

بیگدلی درباره تغییر‌ فهرست ۹ نفر به ۱۲‌ نفر گفت: بعد از استعفای آقای منتجب‌نیا از قائم‌مقامی، دبیرکل محترم حزب دستور تشکیل شورای اجرایی با حضور ۹ نفر را دادند، اما ساعاتی بعد با جمع‌‌بندی دقیقی‌ که‌ داشتند‌ سه نفر دیگر را هم به اعضای شورای‌ اجرایی اضافه کردند.

این عضو شورای مرکزی و شورای اجرایی‌ حزب اعتماد ملی در پاسخ به‌ این سوال که آقای ابوالحسنی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با برنا تصریح و تاکید  کرده‌ است‌ که شورای اجرایی‌ منصوب ۹ نفره است، گفت: ظاهرا‌ آقای ابوالحسنی‌ از اصلاحیه بی‌اطلاع بوده‌اند‌ و در جریان افزایش سه‌ نفر نبوده‌اند.

این عضو ارشد حزب اعتماد ملی گفت: پیام شفاهی‌ دبیرکل محترم ابتدا به‌ من ابلاغ‌ شد و من آن را به آقای الیاس حضرتی و برخی رسانه‌ها ابلاغ کردم، اما چون در انتشار آن مقداری تعلل شد، پیام دوم آقای کروبی به‌ صورت مکتوب منتشر شد.

بیگدلی‌ در باره برخی‌ اختلاف‌نظرها در حزب اعتماد ملی گفت: این نوع تنوع سلیقه‌ها در احزاب بزرگ و فراگیر امری کاملا طبیعی‌ بوده و در واقع‌ این‌ نوعی اختلاف سلیقه است‌.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره استعفای‌ قائم‌مقام حزب گفت: هیچ مشکلی با قائم مقامی آقای منتجب‌نیا‌ در حزب وجود ندارد. آقای کروبی ایشان را کاملا قبول دارند و اکثر قاطع‌ اعضای شورای مرکزی هم مخالف‌ استعفای ایشان و خواستار پس‌ گرفتن این استعفا هستند. فقط نوعی اختلاف‌‌ سلیقه در نحوه اداره حزب وجود داشت که جناب منتجب‌نیا بنا به‌ دلایلی که داشتند، صلاح را در این دیدند که فعلا‌ از قائم‌‌مقامی حزب برکنار باشند‌. البته ما امیدواریم که ایشان استعفای خود را پس گرفته و سکان مدیریت حزب را در کنار دبیرکل محترم‌ در دست‌ بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز