حضور پر شمار مردم در سالگرد هاشمی رفسنجانی

یادبودی به وسعت نام و یاد آیت الله

۱۳۹۶/۱۰/۲۱ - ۱۲:۴۸:۴۰
کد خبر: ۶۶۱۳۵۰
یادبودی به وسعت نام و یاد آیت الله
صحن و سرای مسجد شهید مطهری تهران لبریز از جمعیتی بود که امروز آمدند تا یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، میدان بهارستان تهران امروز، ساعات شلوغی را پشت سرگذاشت، مردم آمدند تا یک سال پس از فراق آیت الله یاد و نام مرد اعتدال را گرامی دارند.

در همان آغازین دقایق مراسم، حسن روحانی، رییس جمهور و همراه روزهای تلخ و شیرین آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد مسجد شهید مطهری شد، با محمد هاشمی گفتگو کرد و رو به مردمی که از همان دقایق اول به مسجد آمده بودند نشست، معاون اول رییس جمهور، رییس مجلس، وزرای دولت تدبیر و امید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، فعالان سیاسی، ورزشکاران و هنرمندان هم آمدند تا به یاد مردی که عمرش را در راه اعتلای ایران سپری کرد دور هم باشند.

مهمتر از همه این چهره های مطرح و معروف، اما آنچه بیشتر به چشم آمد حضور مردم بود، مردمی که یادشان نرفته آیت الله هاشمی چه خون دل ها برای آنها خورد و چه مشقت ها که نکشید. امروز در مسجد شهید مطهری، هرگاه سخنران یا مداحی از مظلومیت حرف می زد، چشمهای مردم تر می شد و هر گاه از اعتدال و درایت سخن به میان می آمد نور امید در دل مردم جوانه می زد. آنها هاشمی را اینگونه شناخته بودند؛ مردی که مقابل همه ناملایمات روزگار صبر پیشه کرد و در پیچ های خطرناک جامعه ایرانی، درایت به خرج داد، مردی که مقابل توهین و تهمت ها سکوت کرد و در برخورد با تندروی و افراطی گری فریاد برآورد، مردی که در روزهای جنگ، فرماندهی مقتدر و مدبر، در روزهای سازندگی، مدیری سختکوش و با درایت، در روزهای اصلاحات صبور و همراه و در دوران هشت ساله دولت بی نام، مبشر و نذیر بود.

فراق هاشمی به یک سال رسید و در همه این یک سال جای خالی او به چشم آمد، او نبود ولی نامش در همه روزهایی که گذشت جریان داشت و گاه حتی تنها نامش مشکلات را از پیش رو بر می داشت، شاید به همین دلیل هم است که امروز مسجد شهید مطهری چند بار پر و خالی شد و جمعیتی انبوه برای ادای احترام به او به بهارستان آمدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز