مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب:

افتخار به گذشته غرورآفرین موجب حفظ اقتدار کنونی خواهد شد/ جوانان بدانند که در روزگار جنگ برملت ایران چه گذشته است

۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - ۱۷:۳۸:۱۳
کد خبر: ۶۶۱۷۳۷
افتخار به گذشته غرورآفرین موجب حفظ اقتدار کنونی خواهد شد/ جوانان بدانند که در روزگار جنگ برملت ایران چه گذشته است
مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب گفت: افتخار به گذشته غرور آفرین موجب حفظ اقتدار کنونی و برنامه‌ریزی برای حرکت به سوی آینده‌ای روشن خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سرتیپ «ناصر آراسته» مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب در یادواره فتح میمک اظهار کرد: باید از اقدام‌ها و حتی کوچکترین آثار و یادگاری‌های بیاد مانده از جنگ، موزه ساخت تا جوانان نسل جدید به گذشته خود و مردان سلحشور آن زمان افتخار کنند.

وی افزود: مردم و به ویژه جوانان که در زمان جنگ حضور نداشته‌اند باید با مطالعه آثار و اسناد و مدارک به جای مانده از زمان جنگ و هم صحبتی با رزمندگانی که در جنگ و جبهه‌ها بوده‌اند، بدانند و آگاه باشند که در روزگار جنگ بر ملت ایران چه گذشته است .

آراسته با بیان اینکه دشمن در زمان جنگ از لحاظ نیرو و تجهیزات و حمایت جهانی بر ایران برتری داشت، اضافه کرد: غیرت ملی، باورملی، بصیرت سیاسی، اتحادجمعی، قدرت رزمی، پویایی برنامه ریزی جنگی از عوامل اصلی توانمندی ایران بود .

وی در خصوص ویژگی‌های فتح میمک، گفت: ضربت ذوالفقار تنها عملیاتی بود که از ابتدا تا انتها در آن فقط نیروهای نظامی و بومی سرزمینی شرکت داشتند و هیچ نیروی غیر سرزمینی مشارکت نداشت و با همکاری تیپ یک لشکر 81 زرهی ارتش و ایل خزل میمک از عراق بازپس گیری شد .

مشاور عالی نظامی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: بعد از بازپس گیری میمک عراق هفت پاتک برای تصرف مجدد میمک انجام داد که با رشادت و مقاومت ارتش و نیروهای بومی خزل، ارکوازی و بولی مواجه شده و ناکام ماندند .

منطقه ایلام، بیان خاطره از برخی رزمندگان حاضر در عملیات میمک، رونمایی از تمبر یادبود این روز و تقدیر از شهدای فتح میمک از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز