سفیر آمریکا در عراق؛

آمریکا شمار نظامیان خود در عراق را کاهش می‌دهد

۱۳۹۶/۱۰/۲۲ - ۱۷:۵۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۱۷۵۴
آمریکا شمار نظامیان خود در عراق را کاهش می‌دهد
سفیر آمریکا در عراق مدعی شد که کشورش به دنبال کاهش «تدریجی» نیروهای نظامی خود در عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، سفیر آمریکا در بغداد می‌گوید کشورش به دنبال کاهش تعداد نیروهای خود در عراق است.

«داگلاس سیلیمین» این هفته در جریان نشست خبری خود گفت که واشنگتن قصد دارد طی ماه‌های آتی نیروهای خود در عراق را به صورت "تدریجی" کاهش دهد.

به گزارش وبگاه خبری «اسکای پرس»، سفیر آمریکا اظهار داشت که حضور نیروهای آمرکیا در عراق به ویژه در استان «الأنبار» کاهش یافته و این اقدام با هماهنگی نیروهای عراق صورت گرفته است.

سیلیمین گفت که مشارکت نیروهای آمریکایی در عراق هم‌اکنون بر آموزش نیروهای عراقی متمرکز است تا بتوانند از مناطق آزاد شده حفاظت کنند.

سفیر آمریکا اظهار اشت که کشورش 112 میلیون دلار برای تامین امنیت مناطق آزاد شده از قبیل مین روبی و کشف و خنثی سازی بمب‌‌های تهبیه شده هزینه کرده است.

با این حال، وی از اظهار نظر در ارتباط با شمار نیروهای آمریکایی حاضر در عراق و مناطقی که این نیروها در آنجا حضور دارند، خودداری کرد.

دولت آمریکا در سال 2014 به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه ائتلافی بین‌المللی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» تشکیل داد.

آمار دقیقی از تعداد نظامیان آمریکایی حاضر در عراق تا به الآن منتشر نشده است ولی براساس برخی گزارش‌ها، واشنگتن نزدیک به 5 هزار نظامی در عراق دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز