فعال سیاسی اصولگرا:

تشکیل «شورای همگرایی اصولگرایان» تکرار اشتباهات گذشته است/ جامعه روحانیت مبارز با یک تصمیم اشتباه خود را به حاشیه برد!

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۴:۵۵:۵۹
کد خبر: ۶۶۲۳۵۸
تشکیل «شورای همگرایی اصولگرایان» تکرار اشتباهات گذشته است/ جامعه روحانیت مبارز با یک تصمیم اشتباه خود را به حاشیه برد!
فعال سیاسی اصولگرا معتقد است نتیجه ای از تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان حاصل نمی‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «ابوالقاسم رئوفیان»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره آغاز به کار دوباره شورای همگرایی اصولگرایان گفت: اگر تشکیل این شورا مبتنی بر ایجاد وحدت  باشد قابل ستایش است اما اگر به نام همگرایی، شورایی تشکیل شود که هدفش فردگرایی و عدم توجه به تمامی گروه های جریان اصولگرایی باشد، نتیجه ای حاصل نمی شود و آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

این فعال اصولگرا معتقد است چیزی از این شوراها در نمی آید. او توضیح داد: مگر تا به امروز شوراهایی که تشکیل شده بر محور واگرایی بوده که امروز خلق شورایی با عنوان همگرایی ضرورت پیدا کرده است؟ این همان تکرار اشتباهات گذشته و تشکیل جمع هایی است که پیش از این هم تجربه شده و شکست خورده است.

به اعتقاد رئوفیان بزرگترین آسیب به جامعه روحانیت مبارز آنجا وارد شد که این تشکل اصولگرا در تصمیمی نادرست خود را در حاشیه جمنا قرار داد و این باعث شد بازسازی جامعه روحانیت دشوار شود.

او گفت: اگرچه برجامعه روحانیت مبارز بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی آسیب هایی واردشد، اما با پیوستن به جمنا و محور قراردادن این تشکل نوظهورآسیب‌های شدیدتری برآن وارد آمد‌که امر‌بازسازی آن را بمراتب مشکل تر کرده است و نتیجه ای که در انتخابات ریاست جمهوری رقم زده شد ازجمله علل وعوامل آنست.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: عده ای تصور کردند که اصولگرایی و جامعه روحانیت مبارز اقبالی درجامعه ندارد و با قرار گرفتن پشت تابلوی جمنا و تغییر نام می توانند اقبال عمومی کسب کنند که این تصور نادرستی بود و آن زمان که عضو جبهه ایستادگی بودم درباره عواقب ناخوشایند این تصمیم هشدار دادم، اما کسی توجه نکرد.

 به گفته ی رئوفیان اصولگرایان از آیت الله موحدی کرمانی حرف شنوی ندارند و کار خود را انجام می دهند و آنها با اقداماتشان ضربات جدی به جامعه روحانیت مبارز زدند.

او افزود: شواهد نشان می دهد که تصمیمات اصولگرایان بر اساس خرد سیاسی و جمعی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز