یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

روحانی با شجاعت مقابل توهین کنندگان به مردم ایستاد/ برخی می‌خواستند فضای مجازی محدودتر شود

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۵:۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۶۲۸۲۰
روحانی با شجاعت مقابل توهین کنندگان به مردم ایستاد/ برخی می‌خواستند فضای مجازی محدودتر شود
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رییس جمهور مقابل کسانی که به مردم توهین کردند، ایستاد.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره صحبت های رییس جمهور مبنی بر احترام به رای و نظر مردم گفت: آقای روحانی به درستی در مقابل کسانی که به مردم توهین کرده بودند، ایستادند. در مجموع صحبت های ایشان کاملا مسوولانه و از سر پاسخگویی بود. رییس جمهور نشان داده اند که به رای مردم وفادار هستند و خواسته های به حق آن ها را قبول دارند. انتظار نداشتیم که عده ای با ادبیات نامناسب با مردم حرف بزنند، ما تجربه خوبی از این نوع ادبیات نداریم.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: تا جایی که اعتراضات در چارچوب قانون باشد، مشکلی ندارد. به هرحال باید بپذیریم که مردم هم گاهی عصبی می شوند و حرف هایی می زنند و این به معنای ضدیت با جمهوری اسلامی نیست. وظیفه مسوولین شنیدن این خواسته هاست.

قنبری با اشاره به اینکه رییس جمهور به خواسته های معقول مردم توجه کرد، افزود: رییس جمهور بین خواسته های معقول مردم و سواستفاده از مطالبات تمایز قایل شده اند. کسانی که مردم معترض را با ادبیات نا مناسب مورد خطاب قرار داده اند، مورد سرزنش قرار دادند. با توجه به وظیفه ای که به عنوان مجری قانون اساسی دارند و حافظ کرامت انسانی هستند، این نوع برخوردها را بر نتابیدند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه برخی می خواستند فضای مجازی را محدود کنند، گفت: برخی خواستند از اتفاقات اخیر سوء استفاده و آزادی های مردم را محدود کنند. تلاش هایی صورت گرفت تا فضای مجازی و خصوصا تلگرام بسته بماند که رییس جمهور با شجاعت در مقابل آن ایستاد.

او در پایان گفت: درک روحانی از اتفاقات واقع بینانه و مسوولانه است. روحانی نشان داد که اعتقاد عملی به آزادی دارد و برای آن هزینه هم می دهد.

نظر شما
پرونده ویژه