دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل:

عربستان، بحرین و امارات تاکنون نماینده‌ای برای اجلاس تهران معرفی نکرده‌اند

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۲:۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۶۲۹۱۹
عربستان، بحرین و امارات تاکنون نماینده‌ای برای اجلاس تهران معرفی نکرده‌اند
دستیار رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: تاکنون از کشورهای عربستان، بحرین و امارات نماینده‌ای برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به تهران نیامده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار رییس مجلس در امور بین الملل صبح روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته عمومی مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در هتل اسپیناس پلاس در تهران برگزار شده است، در پاسخ به سوالی در ارتباط با حضور نمایندگان کشورهای عربستان، بحرین و امارات در این کنفرانس، اعلام کرد:‌ علیرغم دعوت مستقیمی که از عربستان، بحرین و امارات برای شرکت در این اجلاس صورت گرفته ولی آنها تاکنون نماینده‌ای را برای حضور در این اجلاس اعزام نکردند.

وی با بیان اینکه برای دعوت از این کشورها از طریق نمایندگی ایران در نیویورک دعوت‌نامه‌هایی را برای مقامات این کشور ارسال کردیم و همزمان دبیرخانه کنفرانس نیز از این سه کشور دعوت کرد که در این اجلاس شرکت کنند ولی هنوز آنها نمایندگانی را برای حضور در این اجلاس معرفی نکرده‌اند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت این اجلاس و تمرکزی که آن بر موضوعات جهان اسلام از جمله موضوع قدس دارد، تاکید کرد: این انتظار وجود داشت که این کشورها بدون توجه به موضوعات مباحث دوجانبه و قطع روابطی که وجود دارد با نگاه موسع‌تری و به دور از سیاست‌های جنگ‌افروزانه به این اجلاس توجه می‌کردند و در آن حضور پیدا می‌کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتقاد از سیاست‌های عربستان سعودی در منطقه و جهان اسلام پرداخت و گفت: سیاست‌های این کشور در برابر مسائل جهان اسلام غیرسازنده است و امیدواریم که عقلانیت بیشتری بر سیاست‌های این کشور حاکم شود.

امیرعبداللهیان همچنین اعلام کرد: از تعداد کشورهای عضو این کنفرانس، نمایندگان ۴۶ کشور در این اجلاس حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز