رئیس پارلمان لبنان:

صهیونیست‌ها به‌دنبال یهودی سازی قدس هستند

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۰:۲۲:۰۹
کد خبر: ۶۶۳۴۰۱
صهیونیست‌ها به‌دنبال یهودی سازی قدس هستند
رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه صهیونیست‌ها به‌دنبال یهودی سازی قدس هستند، گفت: اسرائیل به دنبال تقسیم زمانی و مکانی قدس و حفاری‌های در زیر آن است تا ساکنین عرب قدس را کاملا بی‌هویت کرده و باعث مهاجرت اجباری آنها شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در جریان سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی که امروز (سه شنبه، 26 دی ماه) در تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در حمایت از فلسطین و حمایت از مسائل بشردوستانه در صف نخست قرار داشته است، گفت: ایران همواره در دفاع از مسائل انسانی و سیاسی فلسطین نقش مهمی داشته و همواره در حمایت از کشور لبنان و در مبارزه با اسرائیل که ده ها تن از هموطنان لبنانی ما را به شهادت رساند، گام برداشته است.

رئیس پارلمان لبنان بر همین اساس تصریح کرد: به یاد می آورم در کنفرانس فلسطین که در 2017 در تهران برگزار شد درباره تصمیم کشور آمریکا در تغییر سفارت خود به قدس صحبت شد که کشور ایران موضعی بسیار محکم در مقابل این موضع آمریکا اتخاذ و اعلام کرد که قدس پایتخت فلسطین است.

وی در ادامه اظهار داشت: صهیونیست ها به دنبال یهودی سازی قدس هستند و کار شهرک سازی صهیونیستی و حمایت از آن را ادامه می دهند و تلاش می کنند مسجدالاقصی را آلوده کنند و به دنبال تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی و قدس شریف هستند و حفاری هایی در ذیل سرزمین مسجدالاقصی داشته و تلاش دارند ساکنین عرب قدس را کاملا بی هویت کنند و آنها را به طور اجباری به جاهای مختلف کوچ می دهند.

بری در ادامه با یادآوری برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در سال های گذشته در تهران بیان داشت: یکی از سخنرانان این تهدید را به همه ما گوشزد کرد که متوجه همه دیانت های مسیحی و اسلامی است اما هیچ کس به این هشدارها توجه نکرد و ما امروز دیدیم که چگونه در کنست اسرائیل مصوبه قدس یکپارچه تصویب شده که به ضرر و زیان ملت فلسطین است و ما متأسفانه شاهد بحث و جدل میان کشورهای عربی بر سر محل پایتخت فلسطین هستیم.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه با بیان اینکه متأسفانه هر روزه دامنه اختلافات شدیدتر شده و متاسفانه فقط به صدور بیانیه و محکومیت ها بسنده شده است، ابراز داشت: این باعث تلف شدن وقت می شود در حالی که هدف اصلی را فراموش کرده ایم و باید به آینده فلسطین فکر کنیم چرا که نزدیک است همه چیز را از دست بدهیم و ممکن است ملت فلسطین هرچه در کشور خود دارند را به خاطر ادامه اشغالگری و یهودی سازی اسرائیل از دست بدهند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری ملت های مسلمان افزود: از زمان صدور تصمیم اخیر ترامپ تا به امروز صدها نفر به شهادت رسیده یا بازداشت شده اند از این رو تأکید می کنم ملت های عربی و اسلامی علیرغم تظاهرات و راهپیمایی هایی که برای دفاع از ملت فلسطین برگزار شده و تأکید می کنیم این روند باید ادامه پیدا کند، باید دولت های کشورهای اسلامی نیز اقدام عملی دربرابر این تصمیم وقیحانه اتخاذ کنند.

نبیه بری ادامه داد: تاکنون همه شبیخون هایی که برای یهودی سازی قدس انجام شده به شکست انجامیده و مقاومت پیروز شده است لذا اگر اراده کنیم حتما پیروز می شویم و باید بدانیم آمریکا حامی اصلی اسرائیل است از این رو این چالش ها فقط با دعا حل نمی شود بلکه باید اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: از همه عزیزان می خواهم که تمامی سفارت های خود را به قدس منتقل و کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند و همه مذاکرات و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هرچه سریع تر متوقف شده و شهرک سازی های صهیونیستی در اراضی مقدس فلسطین محکوم شود.

وی افزود: همچنین باید دولت های خود را ملزم کنیم تا موضع آشکاری در قبال شناسایی قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین بگیرند و مهم تر از همه باید از مقاومت همه جانبه و در همه اشکال خود حمایت کنیم و این ادامه پیدا کند تا حقوق حقه ملت فلسطین و بازگشت آوارگان ادا شود.

بری ادامه داد: ما نباید در کارهای خود در جا بزنیم و باید همانطور که حافظ اسد مرحوم اشاره کرده بود مقاومت کنیم و در این راستا اتحادیه های جهانی پارلمانی هم باید جهت تحقق این هدف گام بردارند ضمن اینکه ما مخالف هرگونه ایجاد پایتخت جایگزین برای ملت فلسطین هستیم و وباید برای بازسازی به امور تشکیلاتی و سازمانی کمک کنیم تا بتوانند در تمامی عرصه ها به نحو احسن گام بردارند.

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه تحقق این اهداف نیازمند اجماع میان گروه های فلسطینی است و رژیم صهیونیستی باید محاصره غزه را متوقف کند، اذعان داشت: کنفرانس کنونی نیز باید جهت تقویت تفاهم های داخلی فلسطینی اقدام کند و تلاش کند که تمامی امکانات موجود در دسترس ملت های مسلمان در اختیار مسائل مهم امت اسلام از جمله فلسطین، سوریه، یمن، مصر و سایر نقاط دنیای اسلام صرف شده و باید به کشورها کمک کنیم تا در برابر تروریسم مقاومت کنند.

وی ادامه داد: امروز با یک چالش مهم مواجه هستیم و این به خاطر سیاست های اخیر آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس که مغایر با همه کنوانسیون ها و مصوبات پیشین سازمان ملل است لذا جا دارد به توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 اشاره کنم که هرگونه عدم پایبندی به همه کشورهای جهان صدمه می زند.

رئیس پارلمان لبنان در پایان با بیان اینکه از همه کشورها می خواهیم به بندهای برجام پایبند باشند، خاطرنشان ساخت: دیواری در مرزهای مورد اختلاف در لبنان است که نیروهای حافظ صلح در لبنان هم در جریان ایجاد این دیوار قرار گرفته اند البته لبنان با اینگونه فشارها و تصمیم ها مخالف است و آن را به عنوان مزاحمتی می داند لذا انتظار داریم با یکدیگر همبستگی بیشتری داشته باشیم و اتحاد میان ما بیشتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز