رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس الجزایر:

ایران برای گسترش روابط با الجزایر آماده است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۳۳:۲۴
کد خبر: ۶۶۳۴۹۱
ایران برای گسترش روابط با الجزایر آماده است
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس الجزایر با اشاره به روابط رو به توسعه دو کشور دوست و انقلابی، گفت: باید در راستای گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین تلاش کنیم.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور روز سه‌شنبه در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و مشارکت ایران و الجزایر، از جمله در اوپک گازی، افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط و همکاری‌های خود را در سایر زمینه‌های تجاری و اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری‌های نوین با الجزایر گسترش دهد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ایران و الجزایر در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات نزدیک و مشترکی دارند، گفت: امروز که جهان اسلام با مشکلات و معضلات فراوانی روبرو است، دو کشور باید همکاری‌های خود را در راستای حل و فصل مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام گسترش دهند.

رئیس جمهور احقاق حقوق ملت فلسطین، مبارزه با تروریسم در منطقه و کمک به حل و فصل مشکلات در برخی کشورهای اسلامی مثل یمن که مردم آن درگیر جنگ و دچار بیماری‌های فراوان هستند را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: اراده مستحکم ایران تقویت روابط و همکاری‌های همه جانبه علمی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی و سیاسی میان دو کشور است.

دکتر روحانی بیان کرد: توسعه روابط پارلمانی تهران – الجزیره می‌تواند نقش مثبتی در گسترش مناسبات دو کشور برای رسیدن به اهداف مشترک ایفا کند.

السعید بوحجه رئیس مجلس الجزایر نیز در این دیدار ضمن تسلیت از دست دادن جمعی از دریانوردان کشورمان در حادثه کشتی سانچی به دولت و ملت ایران، روابط دو کشور را مثبت و رو به توسعه دانست و گفت: باید در راستای توسعه و گسترش مناسبات و همکاری‌های دو کشور و تسریع در اجرای توافقات تلاش کنیم.

رئیس مجلس الجزایر خاطر نشان کرد: با تقویت روابط و همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها می‌توانیم در برابر توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.

نظر شما
پرونده ویژه