رئیس‌ جمهور در دیدار رئیس‌ مجلس سنگال:

تعبیر ترامپ درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۳۱:۴۱
کد خبر: ۶۶۳۴۹۲
تعبیر ترامپ درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط است
رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس سنگال گفت: تعبیر رئیس جمهور آمریکا درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط و اقدامی محکوم بود و نشان می‌دهد که دولتمردان فعلی آمریکا، هنوز جایگاه و عظمت مردم آفریقا را به خوبی درک نکرده اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور روز سه‌شنبه در این دیدار با بیان اینکه دولت و ملت ایران برای مردم آفریقا احترام ویژه‌ای قایل هستند، چرا که آنها سال‌ها در برابر استعمار، مبارزه کرده و برای توسعه خود تلاش می‌کنند، افزود: تعبیر رئیس جمهور آمریکا درباره مردم آفریقا بسیار تأسف‌آور، غلط و اقدامی محکوم بود و نشان می‌دهد که دولتمردان فعلی آمریکا، هنوز جایگاه و عظمت مردم آفریقا را به خوبی درک نکرده اند.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود با سنگال را در زمینه‌های مختلف، علمی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و سیاسی توسعه دهد، بیان کرد: گسترش همکاری‌ها و مناسبات ایران و سنگال می‌تواند موجب گسترش روابط قاره آفریقا با منطقه حساس غرب آسیا، شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشورهای اسلامی و منطقه با مشکلات فراوانی از جمله تروریسم، مواجه هستند، افزود: جهان اسلام نیاز به وحدت و برادری بیشتری دارد، تا بتوانند در برابر توطئه دشمنان، ایستادگی کنند.

دکتر روحانی با تشکر از ابراز همدردی، دولت و ملت سنگال در حادثه کشتی سانچی، گفت: اینکه در حوادث غمبار همه مسلمانان نسبت به یکدیگر اظهار همدردی می‌کنند، از آثار اخوت اسلامی است.

مصطفی نیاس رئیس مجلس سنگال نیز در این دیدار ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی دولت و ملت سنگال با مردم ایران در حادثه کشتی سانچی و تقدیر از سخنان مهم رئیس جمهور در سیزدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، گفت: امروز همبستگی کشورهای اسلامی، بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای توسعه و تقویت همه جانبه روابط و مناسبات تلاش کنیم.

وی همچنین با روایت خاطراتی از دیدار با حضرت امام خمینی (ره) نسبت به مقام والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کرد.

نظر شما
پرونده ویژه