رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس قطر:

هرگونه اعمال فشار به دولت قطر غیرقابل قبول است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۳:۲۹:۵۳
کد خبر: ۶۶۳۴۹۵
هرگونه اعمال فشار به دولت قطر غیرقابل قبول است
رئیس جمهور گفت: معتقدیم هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غیرقابل قبول است و اگر کشورهای منطقه بویژه همسایگان با هم اختلافی دارند، تنها باید این اختلافات با گفتگو حل و فصل شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور روز سه‌شنبه در دیدار «احمد بن عبدالله بن زید آل محمود» رئیس مجلس قطر، گفت: ایران و قطر، همواره در طول تاریخ دو کشور دوست و برادر بوده و در سختی‌ها و شادمانی ها، اخوت و برادری را نسبت به یکدیگر ثابت کردند.

دکتر روحانی تأکید کرد: معتقدیم هرگونه اعمال فشار به دولت و ملت قطر غیرقابل قبول است و اگر کشورهای منطقه بویژه همسایگان با هم اختلافی دارند، تنها باید این اختلافات با گفتگو حل و فصل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری‌ها و روابط همه جانبه با قطر است، افزود: ایران آماده هرگونه همکاری با دولت و ملت قطر بوده و اجازه نمی‌دهد مردم مسلمان این کشور تحت فشارهای ناحق و غیرعادلانه قرار بگیرند.

احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس قطر نیز در این دیدار، با تقدیر از مواضع و حمایت‌های موثر جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت قطر بویژه در شرایط اخیر، گفت: خوشحالیم که روابط تهران – دوحه براساس محبت، دوستی، برادری و حسن همجواری برقرار است و باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در این راستا هر چه بیشتر گسترش پیدا کند.

رئیس مجلس قطر با بیان اینکه معتقدیم مشکلات باید براساس گفتگو، تفاهم و دوستی حل و فصل شوند، خاطر نشان کرد: امروز قطر به واسطه کمک‌ها و حمایت‌های دوستان خود بویژه ایران، محکم تر از گذشته در برابر بدخواهی ها و توطئه‌ها ایستاده است.

نظر شما
پرونده ویژه