رئیس‌ جمهور در دیدار رئیس مجلس سوریه:

طرح جدید آمریکا علیه سوریه توطئه است

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۷:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۵۷۱
طرح جدید آمریکا علیه سوریه توطئه است
رئیس جمهور گفت: طرحی که آمریکایی‌ها اخیرا برای سوریه در ذهن دارند، برخلاف قواعد بین‌المللی و توطئه‌ای برای تمامیت ارضی، امنیت سوریه و منطقه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور روز سه‌شنبه در این دیدار با تبریک به دولت، ملت و ارتش سوریه بابت پیروزی‌های بزرگ در برابر تروریست‌ها و آزاد کردن شهرهای مهم سوریه، گفت: البته مبارزه با تروریسم هنوز به طور نهایی پایان نیافته است و باید با همان اراده‌ای که گام‌های اصلی برای محو تروریست برداشته شد، در این مسیر تلاش کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران، همواره در کنار دولت و ملت سوریه بوده و خواهد بود، اظهار امیدواری کرد آینده سوریه در مسیر آسایش و توسعه برای ملت این کشور رقم بخورد.

رئیس جمهور با محکوم کردن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه و طراحی‌های آمریکا برای آینده این کشور، گفت: طرحی که آمریکایی ها اخیرا برای سوریه در ذهن دارند، برخلاف قواعد بین‌المللی و توطئه‌ای برای تمامیت ارضی، امنیت سوریه و منطقه است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه ادامه مبارزه با تروریست‌ها و مقابله با مداخلات خارجی یک موضوع مهم برای ملت سوریه بشمار می‌رود، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا آوارگان سوری هر چه زودتر به وطن خود بازگشته و روند بازسازی‌ها در این کشور آغاز شود که در این راستا جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه قرار دارد.

رئیس جمهور بیان کرد: روند مذاکرات و اقدامات سیاسی که از سوچی آغاز شده باید تا احقاق حق و تامین اراده ملت و دولت سوریه پیگیری شده و ادامه یابد.

حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه با تقدیر از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران از مردم سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، خواستار ادامه حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه شد.

رئیس مجلس سوریه افزود: تشکیل جلسه کمیسیون مشترک دو کشور در دمشق و سفر آتی معاون اول رئیس جمهور ایران به سوریه موجب توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور خواهد بود.

یوسف صباغ با اشاره به اقدامات و توطئه‌های آمریکا برای کشورهای منطقه و تصمیم این کشور برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه، گفت: سوریه رسماً خواسته  است که نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند و هرگز موافق حضور آنها در خاک سوریه نیستیم.

نظر شما
پرونده ویژه