وزیر اطلاعات:

انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی نشود

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۱۵:۵۷:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۶۱۰
انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی نشود
وزیر اطلاعات گفت: نباید انرژی کشور صرف دامن زدن به اختلافات درونی شود؛ چراکه موجب تحقق اهداف دشمنان خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام و المسلمین سید «محمود علوی» وزیر اطلاعات صبح روز سه شنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۹۶ در جلسه شورای اداری استان زنجان  ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره کارکنان کشتی نفت‌کش ایران و تسلیت شهادت سه تن از شهدای عرصه گمنامی در آذربایجان‌غربی، افزود: این شهدا در جهت تضمین امنیت نظام، سینه ی خود را سپر کرده‌ و اجازه ی ایجاد ناامنی به دشمنان را ندادند.

وی زنجان را شهر شعور و شور حسینی دانست و گفت: این استان خاستگاه علما و اندیشمندان بزرگی بوده و از افتخارات زیادی برخوردار است.

علوی، علت پیروزی و پیدایش انقلاب اسلامی در ایران را اجرای فرامین الهی، احکام اسلام و سیره ی اولیا دانست و افزود: قرار گرفتن در جایگاه گره‌گشایی از کار مردم، نشانگر لطف خداوند است و شکر این نعمت را باید با خدمت‌گذاری بیشتر و بی‌منت به‌جا آورد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه نگاه دنیوی به مقام و ریاست، خسارت خواهد بود، گفت: امیرالمومنین علی (ع) برای یاری مظلومان و رسیدگی به محرومان مسئولیت اداره ی جامعه ی اسلامی را پذیرفتند و این سیره باید به عنوان الگوی مسئولان در نظام اسلامی قرار گیرد.

وی، مسئولیت در نظام اسلامی را امانت دانست و افزود: در منطق اسلام، محبوب‌ترین فرد آن کسی است که بیشتر به درد مردم رسیدگی کند.

وزیر اطلاعات گفت: خداوند حضرت ابراهیم (ع) را نیز بعد از رسیدن به مقام نبوت برای هدایت مردم به مقام امامت برگزید؛ چراکه خدمت به مردم حق آنان است و همگان باید به این امر عمل کنند.

علوی، افزایش درآمد سالیانه، ارائه آموزش و اجرای عدالت را از جمله حقوق مردم از نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم از حقوق حقه آنان است و باید حداقل با حفظ کرامت و بها دادن به شخصیت مردم، ضعف‌ها و نقصان‌ها را تعدیل کرد.

وی، مهربانی و عطوفت در حکومت اسلامی و اداره جامعه را ضروری دانست و گفت: باید قدرت خود را در برابر دشمنان به کار گیریم و به آحاد مردم که درون نظام هستند، خدمت‌رسانی کنیم.

علوی با اشاره به تاکید امیرالمومنین علی (ع) در حفظ حرمت و تامین امنیت برای مسلمانان و غیرمسلمانان، افزود: اسلام وقتی در مقام حکومت جامعه قرار گیرد باید به همه افراد، هر چند با مشی ما متفاوت باشند، خدمت کند.

وی بر پرهیز از ایجاد دلزدگی و پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با همدلی، هم‌افزایی و تقویت روحیه وحدت، مسائل و مشکلات را برای پیشبرد حکومت اسلامی برطرف کنیم. 

این مسئول، وجود وحدت و همدلی میان مسئولان در استان زنجان را نعمت عنوان کرد که باید قدر آن را دانست و یادآور شد: بر اساس سنت الهی، اختلاف موجب هلاکت و شکست ملت‌ها می‌شود و وحدت و برادری مایه عزت و پیروزی خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل پیش‌آمده در هفته‌های گذشته در کشور، گفت: باید نارضایتی‌ها و مسائلی که موجب بروز چنین حوادثی می‌شود را علاج کرد.

وزیر اطلاعات بر دامن نزدن به مسائل اختلاف‌آفرین در کشور که موجب سوءاستفاده دشمنان برای ایجاد ناامنی می‌شود تاکید کرد و تقویت وحدت را ضرورتی انکارناپذیر دانست.

علوی در این جلسه با تقدیر از عملکرد مدیرکل سابق اطلاعات استان زنجان، مدیر جدید این اداره‌کل را معارفه کرد و با بیان اینکه پیروزی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه، تحت رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها، موجب سرشکستگی دشمنان و بروز حوادث اخیر در کشور موجب شادمانی آنان شده است، بیان کرد: گرچه اصل این حادثه به کشور لطمه زد اما مهار این مسئله که دشمنان به آن دل بسته بودند موجب اقتدار نظام اسلامی شد و با وحدت و عملکرد خوب دستگاه‌ها و همکاری مردم فهیم، موفقیت‌های خوبی به دست آمد.

نظر شما
پرونده ویژه