با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تعیین شرایط عضویت نمایندگان در مجمع و شورای غیراستانی

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۸۲۰
تعیین شرایط عضویت نمایندگان در مجمع و شورای غیراستانی
نمایندگان مجلس شرایط عضویت نمایندگان در مجمع، هیأت یا شورای غیراستانی را تعیین کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با ماده 38 این طرح که در خصوص شرایط عضویت نمایندگان مجلس در مجامع و هیأت‌ و شورای غیراستانی است، موافقت کردند.

در ماده 38 طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است: یک بند به عنوان بند 11 به ماده 218 قانون مربوطه الحاق می‌شود: هر نماینده به عنوان ناظر به طور همزمان فقط می‌توان حداکثر در دو مجمع، هیأت یا شورای غیراستانی عضویت داشته باشد، همچنین نمایندگان با مواد 39، 40، 41 و 42 طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که متن مواد به شرح ذیل است:

ماده 39- در ماده 223 بعد از عبارت "حداکثر ظرف یک هفته" عبارت "ضمن اطلاع رسانی به استیضاح‌کنندگان و دعوت کتبی" جایگزین عبارت "با دعوت از استیضاح کنندگان و " می‌شود.

ماده 40- قانون مستثنی بودن مصوبات مربوطه به آیین‌نامه داخلی مجلس مصوب 7/10/72 از موضوع ماده 2 قانون مدنی نسخ و متن زیر به عنوان یک ماده به قانون آیین‌نامه داخلی الحاق می‌شود.

ماده الحاقی- مصوبات مربوطه به آیین نامه داخلی مجلس بلافاصله پس از تصویب نهایی لازم‌الاجرا و از شمول ماده 2 قانون مدنی مستثنی است.

ماده 41- درکلیه موارد مواد قانون عبارت "هیأت رئیسه دائم" به "هیأت رئیسه" تغییر می کند.

ماده 42- درکلیه مواد قانون و عناوین آن عبارت "کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی" به " کمیسیون آیین‌نامه داخلی" تغییر می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز