معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق شورایعالی مناطق آزاد:

مناطق آزاد جدید می‌توانند به توسعه نقاط پیرامونی کشور کمک کند

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۰:۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۶۳۸۴۲
مناطق آزاد جدید می‌توانند به توسعه نقاط پیرامونی کشور کمک کند
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد جدید از جمله منطقه آزاد اینچه برون می توانند به توسعه نقاط پیرامونی کشور کمک کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از فرینا، محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز در نشست مشترک راهکارهای بهینه در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی که با حضور استانداران هفت استان کشور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به میزبانی گلستان در حال برگزاری است، با بیان اینکه "ایجاد امنیت پایدار در نواحی مرزی کشور ضرورت دارد"، تصریح کرد: امروز بعد از سالها می توان به این نتیجه رسید که توسعه در حوزه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی در نقاط پیرامونی کشور نیازمند داشتن یک فرآیند دقیق توسعه ای است.

معزالدین با بیان اینکه "کشور هنوز به صورت کامل از ظرفیت های مناطق آزاد استفاده نکرده است" تاکید کرد: مناطق مرکزی ایران توسعه یافته تر شده اند و این امر باعث شده سواحل کشور و نقاط پیرامونی ایران توسعه کمتری پیدا کنند و توسعه متوازن شکل نگرفته است.

او ادامه داد: مناطق آزاد جدید از جمله منطقه آزاد اینچه برون می توانند به توسعه نقاط پیرامونی کشور کمک کند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: وجود 15 کشور به عنوان همسایه، ایران را در دنیا به رتبه خوبی در این زمینه رسانده است که می بایست از این مزیت ها و ظرفیت ها به درستی استفاده کرد.

او افزود: ارتباط ریلی بین ایران و ترکمنستان اینچه برون را به دروازه صادراتی کشور تبدیل می کند | همه مناطق آزاد باید از ظرفیت های صادراتی بهره برداری کنند.

معزالدین تصریح کرد: عملکرد مناطق ازاد نشان می دهد آنها در طول دولت یازدهم کارکرد بسیار خوبی داشته اند. در طول 4 سال دولت یازدهم مناطق آزاد توانسته اند نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان منابع را جذب کنند که 3500 میلیارد تومان آن صرف فعالیت های عمرانی این مناطق شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز