معاون پارلمانی رییس جمهور:

لایحه جامع نظام انتخابات در کمیسیون سیاسی-دفاعی ویرایش نهایی شد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۵:۰۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۴۰۲۰
لایحه جامع نظام انتخابات در کمیسیون سیاسی-دفاعی ویرایش نهایی شد
معاون پارلمانی رییس جمهور از ویرایش نهایی لایحه جامع نظام انتخابات در کمیسیون سیاسی-دفاعی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رییس جمهور، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون تاخیر در ارائه لایحه جامع نظام انتخاباتی به مجلس گفت: این کار نیاز به بررسی دقیق تری دارد. چندین بار در کمیسیون سیاسی- دفاعی دولت، پیش نویس لایحه را بررسی و پیگیری کردیم که البته موارد جدیدی پیش آمد که نیاز به بازنگری مجدد داشت. در جلسه روز چهارشنبه کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت به ویرایش نهایی این لایحه پرداختیم.

او با اشاره به ورود کمیسیون شوراها به این مسئله گفت: تصویب قانون از طریق لایحه دولت و طرح نمایندگان مجلس امکان پذیر است. از جهت حقوقی هم اصل و غلبه با لایحه است زیرا که دستگاه اجرایی امکانات و کارشناس های بسیاری دارد و در نهایت این دستگاه اجرایی بوده که باید قانون را اجرا کند. همچنین نسبت به نقاط قوت و ارائه نظرات، دستگاه اجرایی واقف تر است.

او در پایان گفت: تلاش مان بر این است نیازمندی های دولت را در قالب لایحه به مجلس ارائه بدهیم؛ البته این به معنای این نیست که قانون اساسی در جایی که نمایندگان خواستند از طریق ارائه طرح، قانون گذاری کنند، مشکل داشته باشد.

نظر شما