توضیحی در مورد مصاحبه مدیر سابق روابط بین الملل شرکت ملی نفت با خبرگزاری برنا؛

امکان ورود غواصان به کشتی سانچی وجود ندارد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ - ۱۳:۲۸:۴۸
کد خبر: ۶۶۴۰۳۵
امکان ورود غواصان به کشتی سانچی وجود ندارد
مدیر سابق روابط بین الملل شرکت ملی نفت ایران در بخشی از گفتگوی خود با برنا گفت: "احتمال اینکه پیکر این عزیزان (ملوانان کشتی سانچی) پیدا شود، وجود دارد ولی این موضوع بستگی به نوع سوختگی اجساد دارد و اینکه در چه فاصله ای از محل حادثه حضور داشته باشند. به صورت قطعی نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد و همه اینها بستگی به این دارد که غواصان بتوانند وارد کشتی شوند." این در حالیست که امکان ورود به کشتی اصلا وجود ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سید محسن قمصری، مدیر سابق روابط بین الملل شرکت ملی نفت ایران (که به اشتباه مدیر روابط بین الملل شرکت ملی نفت ایران عنوان شده بود) در گفتگو با خبرنگار برنا گفته بود :"احتمال اینکه پیکر این عزیزان (ملوانان و خدمه نفتکش سانچی) پیدا شود، وجود دارد ولی این موضوع بستگی به نوع سوختگی اجساد دارد و اینکه در چه فاصله ای از محل حادثه حضور داشته باشند. به صورت قطعی نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد و همه اینها بستگی به این دارد که غواصان بتوانند وارد کشتی شوند."

لازم است در این خصوص توضیح دهیم که طبق اظهارات علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده ویژه رییس جمهور در پرونده حادثه نفتکش سانچی و همچنین کارشناسان، امکان ورود غواصان به دلیل وجود گازهای سمی در درون کشتی وجود ندارد و در واقع احتمال یافتن اجساد خدمه سانچی صفر درصد است.

وضعیت موجود در سانچی به شکلی است که امکان جستجو را غیرممکن کرده و غواصان قادر نیستند حتی نزدیک کشتی شوند چه رسد به اینکه وارد نفتکش شوند و به جستجو بپردازند.

 

نظر شما