وزیر کشور:

نقش مردم در مدیریت بحران آب بی بدیل است/ اطلاع رسانی صحیح در مدیریت بحران آب ضروری است/ آمادگی کامل استانداران و فرمانداران برای تشکیل ستاد مدیریت بحران آب

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۱۲:۰۷:۴۶
کد خبر: ۶۶۴۳۶۱
نقش مردم در مدیریت بحران آب بی بدیل است/ اطلاع رسانی صحیح در مدیریت بحران آب ضروری است/ آمادگی کامل استانداران و فرمانداران برای تشکیل ستاد مدیریت بحران آب
وزیر کشور از آمادگی کامل استانداران و فرمانداران برای تشکیل ستاد بحران آب خبر داد تا با همکاری همه دستگاه های مرتبط و انجام تهمیدات لازم بتوانند برنامه های پیش بینی شده در این زمینه را محقق کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جلسه بررسی وضعیت خشکسالی و منابع آب کشور و مقابله با بحران آب (عصر روز گذشته چارشنبه ۲۷ دی ماه) به ریاست وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه از آمادگی کامل استانداران و فرمانداران برای تشکیل ستاد بحران آب خبر داد تا با همکاری همه دستگاه های مرتبط و انجام تهمیدات لازم بتوانند برنامه های پیش بینی شده در این زمینه را محقق کنند.

وزیر کشور با توجه به مصوبه سال گذشته این ستاد در ارتباط با مدیریت بحران آب از تمامی دستگاه هایی که طبق آن مصوبه موظف به انجام کارهای تعیین شده بودند خواست گزارشی از اقداماتی که تا کنون انجام داده اند به ستاد مدیریت بحران ارائه دهند و رئیس سازمان مدیریت بحران هم ظرف یک هفته آینده با برگزاری جلسه ای گزارش عملکرد این دستگاه ها را دریافت کند.

رحمانی فضلی بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح در مدیریت بحران آب تاکید کرد و گفت: نقش مردم در مدیریت بحران آب بی بدیل است و دستگاه های مسئول باید از ظرفیت صداوسیما و فضای مجازی، ائمعه جمعه و ... در تبیین شرایط و وضعیت منابع آب کشور و لزوم مدیریت در مصرف آن استفاده حداکثری داشته باشند.

در این جلسه بر بررسی تمامی ابعاد عواقب کمبود آب در استان ها و انجام تدابیر و اقدامات لازم در جهت جلوگیری از وقوع آنها همچنین بر رضایتمندی مردم به عنوان مهمترین رکن در انجام امور و بر همراهی و همکاری مردم در راستای کاهش مصرف و مدیریت آب تاکید شد.

سازمان مدیریت بحران مکلف شد در جلسه ای با دستگاه های مسئول پیشنهاداتی که در این جلسه داده شده را مجددا مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا مراحل تصویب آن هر چه زودتر انجام و اجرایی شود.

در این جلسه نیز وزارت نیرو موظف به تهیه پیوست تبلیغاتی و اطلاع رسانی در خصوص مدیریت بحران آب شد تا به تمامی دستگاه های مرتبط ابلاغ شود.

با توجه به وضعیت منابع آبی کشور دستگاه های مسئول به ویژه وزارت جهاد کشاورزی مکلف شدند تمهیدات لازم را برای کاهش ۲۰ درصدی کشت بهاره را انجام دهند.

در این جلسه نیز بر دادن حقابه تالاب های کشور پیرو مصوبات قبلی مورد تاکید قرار گرفت تا این اقدام مانع از وقوع مشکلات زیست محیطی در مناطق مختلف کشور شود.

مسئولان مربوطه نیز در این جلسه بر توجه جدی به کشت محولات کشاورزی بر اساس سازگاری آب و هوایی هر منطقه تصریح کردند و بر لزوم عدم توجیه پذیری کشت محصولات پرمصرف آب در مناطق و استان های مواجه با کمبود منابع آب تاکید شد. اصلاح این روند با توجه به شرایط اقلیمی هر استان یکی دیگر از تصمیمات این جلسه بود.

وزارت نیرو نیز بر انجام اقدام جدی در دادن آب به صورت حجمی همچنین بر کشت فراسرزمینی به عنوان یکی از برنامه های مهم دولت با توجه به نیازها و شرایط کشور تاکید شد.

رحمانی فضلی در پایان این جلسه از سازمان برنامه و بودجه خواست تا منابع مالی پیش بینی شده در قانون برای موضوع بحران آب را به طور کامل پرداخت کند.

در این جلسه نیز اردکانیان وزیر نیرو، کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران، کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی، پرهیزکار معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، هاشمی قائم مقام وزیر کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، سردار مومنی جانشین فرماندهی ناجا، جانباز رئیس شرکت آب و فاضلاب کشور، حشمتی معاون دادستانی کل کشور حضور داشتند که هر یک به بیان مطالب خود پیرامون موضوع بحث پرداختند.

نظر شما
پرونده ویژه